Mes turime 76 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:178
mod_vvisit_counterŠią savaitę:16254
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:155140

Nors rajono valdžia kryžium gulė, naujas maršrutas per Adutiškį – jau nuo kovo 1 d., autobusai važiuos kiekvieną dieną

2019 m. vasario 23 d., šeštadienis Nr.15 (1835)

Seimo narių Vytauto Rastenio ir Gintauto Kindurio iniciatyva nuo kovo 1 d. atidaromas naujas maršrutas Tverečius-Vilnius pagerins susisekimą ne tik Adutiškiui, bet ir didelei daliai rajono gyventojų. Autobusai stos visose stotelėse, bilietai bus pigesni, negu savivaldybės vežėjo.

Apie naują tarpmiestinį maršrutą  ir kodėl jis buvo tris mėnesius įstrigęs, kalbamės su UAB „Svirka“ direktoriumi Vytautu BULKA.

 

Gyventojams jau buvo paskelbta, kad naujas maršrutas atidaromas nuo 2018 m. lapkričio 1 d., bet paskui jis kažkur pradingo?

Kai įdėjome į „Švenčionių krašto“ laikraštį naujų reisų reklamą, pamatęs, kad juos vykdys UAB „Svirka“, laimėjusi Lietuvos transporto saugumo administracijos (LTSA) skelbtą konkursą, kaip rodo iš mano patikimų šaltinių gauta informacija, sukilo, net pažaliavo jaunasis mūsų meras, pradėjo skeryčiotis: davė nurodymus pavaldiniams skųsti LTSA sprendimą kaip neva nesuderintą su Švenčionių savivaldybe, ir kaip nors stabdyti važiavimo pradžią. Tąkart jiems pasisekė: teismas priėmė ieškinį dėl pačio konkurso paskelbimo neva nederinto.

Ar LTSA privalo derinti?

Neprivalo, bet savivaldybėms buvo išsiųsta informacija apie organizuojamą konkursą. Švenčionys, matyt, taip buvo užsiėmę mano įmonės naikinimu, kad praleido informaciją. Konkursas įvyko 2018 metų rugpjūčio 6 dieną, „Svirka“ buvo vienintelis dalyvis.

Kaip gimė naujo maršruto idėja?

Adutiškio kraštas buvo atkirstas nuo pasaulio. Šeštadieniais, sekmadieniais, švenčių dienomis nėra jokio susisiekimo. Gyventojai su skundais atakavo Seimo narius Vytautą Rastenį ir Gintautą Kindurį. Seimo narių iniciatyva ir buvo pradėtos nagrinėti naujo maršruto galimybės, o po to LTSA paskelbė konkursą. Nuo kovo 1d. autobusai per Adutiškį važiuos 4 kartus į tą pusę ir 2 kartus į Vilnių. Žmonės turės puikų susisiekimą – studentai dažniau lankys namus, vietos gyventojams išsiplės darbo paieškų galimybės, lengviau galės pasiekti gydymo įstaigas. Autobusai važiuos tiesiogiai iš Vilniaus iki pat Tverečiaus ir Didžiasalio. Kas bebūtų laimėjęs šį konkursą, reikia tik džiaugtis – autobusų maršrutai suteiks šiam kraštui gyvastį. Noriu pabrėžti, kad jeigu ne Seimo narių V.Rastenio ir G.Kindurio pastangos, šių maršrutų nebūtų. Beje, šis maršrutas tarsi istoriškai atkuriamas – kažkada jau buvo toks maršrutas – autobusai į Vilnių važiavo per Jakelius.

Nepaisant visų privalumų, savivaldybė „kišo pagalį į ratus“?

Tai rodo, kaip rajono valdžia rūpinasi žmonėmis. Turėjome pradėti vežti keleivius naujais maršrutais dar nuo praėjusių metų lapkričio 1 d., bet, kaip minėjau, savivaldybė kreipėsi į teismą, ir važiavimo pradžia buvo atidėta, kol teismas išnagrinės skundą.

Savivaldybė pralaimėjo?

Vilniaus apygardos administracinis teismas pasisakė, kad žmonių poreikiai yra aukščiau. Lygiai taip pat pasisakė ir Seimo kontrolierius dėl Švenčionių rajono savivaldybės veiksmų, ir skundas buvo atmestas. Tai atvėrė kelią pasirašyti sutartį ir pradėti važiuoti. Vasario 12 d. buvo pasirašyta sutartis, nuo kovo 1 d, suteikiame žmonėms galimybę patogiai važinėti.

Noriu pabrėžti, kad dabartinės rajono valdžios kova prieš mano įmonę „Svirka“ juos jau apakino. Griaudami vietinę įmonę, jie skurdina rajono biudžetą, už kurį yra atsakingi.

Kokia bus bilieto kaina?

Nustatyta maksimali 6 centų/keleivio kilometro kaina. Kad būtų aiškiau, kelionė nuo Adutiškio iki Švenčionių bus pigesnė apie 70 centų. Savivaldybės samdomo „Transporto centro“ keleivio kilometro kaina yra 7,8 cento plius PVM.

Kokie taikomi reikalavimai autobusams?

Visą sutarties laikotarpį autobusai turi būti ne senesni kaip 10 metų. Kaip minėjau, nuo kovo 1 d. važiuos 2011-2012 metų komfortiški turistiniai autobusai. Siūlyčiau žmonėms išsikirpti informaciją apie naujus maršrutus ir važiuoti jais. Taip jūs paremsite darbo vietų kūrimą savo rajone ir rajono įmonę, kurios mokesčiai pildo rajono biudžetą, taigi prisideda prie rajono gerovės.

Ar keleiviams galios lengvatos?

Taip, visos lengvatos (studentams, asmenims, sulaukusiems atitinkamo amžiaus, žmonės su negalia ir kt.) galios.

Galit nukonkuruoti savivaldybės vežėją?

Savivaldybei tai būtų į naudą. Šiame maršrute lengvatos kompensuojamos iš valstybės biudžeto, o tai leidžia taupyti rajono biudžeto lėšas. Jeigu savivaldybė elgtųsi ūkiškai, galėtų atsisakyti iš rajono biudžeto dotuojamo labai brangaus Adutiškio maršruto, sudaryti su „Svirka“ sutartį dėl mokinių vežimo, ir iš rajono biudžeto reikėtų kompensuoti tik mokinių vežimą. Dabar rajono biudžetas vežėjui kompensuoja ir mokinių vežimą, ir keleiviams teikiamas lengvatas, ir dar dengia nuostolius.

„Svirka“ grįžta?

Noriu pabrėžti, kad dabartinė valdžia atvirai kovoja prieš mano įmonę „Svirka“, nepaisydama nei žmonių interesų, nei naudos rajono biudžetui. Kai meras džiaugiasi, kad Švenčionėliuose langų ir durų gamykloje bus sukurta 18 darbo vietų, aš noriu pabrėžti, kad jo kadencijos metu sunaikinta jų keliskart daugiau. Kalbėsiu tik apie „Svirką“. Atėjus Klipčiams, mano įmonėje dirbo 64 žmonės, šiuo metu – 18. Vien Klipčių sprendimai, kurie dar yra teisminiuose ginčuose dėl „Transporto centro“ atėjimo, sunaikino virš 40 darbo vietų. Rajono biudžetas prarado tūkstančius eurų mokesčių, žmonės – darbą, o Klipčiams nė motais – jie kariauja su manim. Vietoj rajono įmonės dirba vilniečiai, atėję suklastoję oficialius dokumentus dėl Euro standarto, o savivaldybės administracija toleruoja šią veiklą. Autobusai purvini, šalti, virsta į griovius. Meras giria vairuotojus, kurie neva perbėgo iš „Svirkos“. Noriu pasakyti, kad ne perbėgo, o kažkada buvo išvaryti iš mano įmonės už vagystes iš bilietų, mikroautobuso apvertimą ir sudaužymą Švenčionėlių kelyje vairuojant girtam. Dabar tas asmuo dirba „Transporto centre“ – važinėja grioviais. Tai ar naujas vežėjas sukūrė naujų darbo vietų? Jeigu ir sukūrė 15 vairuotojų, 1 valytojos ir 1 dispečerės, tai sunaikino per 40. Buhalterija Vilniuje, vadovas Vilniuje, Švenčionys darsyk tapo „juodųjų pirštinių“ rajonu. Pelnas, pridėtinė vertė išvežami iš rajono. Bazės vežėjas neturi, darbuotojai dirba nežmoniškomis sąlygomis – nėra kur remontuoti technikos, Nieko jie čia nekurs, išsiurbs rajoną iki paskutinio cento ir paliks dykrą, kuri kuo toliau, tuo labiau plečiasi.

Baigti pokalbį norėtųsi nuotaikingiau...

Visas absurdas kada nors baigiasi. Mano įmonės sugriauti nepavyko, kaip matome, gyvenimas eina į priekį: nauji metai, nauji darbai, nauji maršrutai. Džiaugiuosi, kad Adutiškio krašto gyventojams bus patogiau.

Irena PAULIUKEVIČIENĖ