Mes turime 200 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:696
mod_vvisit_counterŠią savaitę:15577
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:33888
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:141796

Nykstant tarpmiestiniams autobusų maršrutams, ragina taisyti reformos klaidas

2024 m. balandžio 27 d.

Gyventojams piktinantis sunykusiu tarpmiestiniu susisiekimu, Seimo narys socialdemokratas Eugenijus Sabutis kreipėsi į Susisiekimo ministeriją ragindamas nedelsiant taisyti reformos klaidas ir įvertinti jos pasekmes regionams.

Reklamuodama tarpmiestinio susisiekimo autobusais reformą, ministeriją žadėjo „aukštesnės kokybės paslaugas keleiviams“ ir daugiau galimybių judėti tarp miestų.  Praėjus 9 mėnesiams nuo reformos pradžios, žmonėms darosi vis sudėtingiau nuvykti į darbą ar pas gydytoją. Situacija ypač tragiška regionuose.  

Reforma atvėrė vežėjams laisvę lengvai atsisakyti pelno nenešančių maršrutų. Atokesnių vietovių gyventojai paliekami be jokių alternatyvų, izoliuojami, įkalinami savo vietovėje, ypač seni žmonės.

Pasak socialdemokrato J. Sabučio, Vyriausybės klasta, kai nuostolingų maršrutų problema paliekama spręsti savivaldybėms, yra trumparegiška. 2021 m. gruodį Lietuvoje buvo apie 320 autobusų maršrutų ir daugiau nei 900 reisų, o 2023 m. sausį maršrutų buvo likę tik 250, o reisų – 650.

Seimo narys ragina susisiekimo ministrą koreguoti kriterijus, kurie leistų valstybei plačiau subsidijuoti nuostolingus maršrutus, siekiant užtikrinti patogų bei prieinamą susisiekimą visiems Lietuvos gyventojams.

Šaltinis – LSDP komunikacija