Mes turime 310 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1936
mod_vvisit_counterŠią savaitę:12123
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:88153
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Ukrainiečio Konstantino įmonėje pagaminti bepiločiai tarnauja Lietuvai

2020 m. rugsėjo 23 d., trečiadienis, Nr.71 (1986)

Su Konstantinu Melnik susipažinau Robotukų sąskrydyje prie Žeimenio ežero. Konstantino atsivežtas dronas filmavo sąskrydžio metu vykusią programą. Tiesa, iš pradžių buvo planuojama atsivežti didįjį droną, bet, pasirodo, kelių metrų pločio sparnų skraidyklei reikia ne tik nemažo lygaus lauko, bet ir poros patyrusių pilotų.

Po pirmo sėkmingo pasiskraidymo paprašiau Konstantino šiek tiek papasakoti apie jų kuriamas skraidykles, dar vadinamas dronais, ir, žinoma, šiek tiek apie save.

- Iki 2012 metų, kai gavau teisę gyventi Lietuvoje, gyvenau Ukrainoje. Gavęs teisę gyventi Lietuvoje, čia ir savo verslą perkėliau – pradėjome bepiločiais užsiiminėti. Kai Ukrainoje prasidėjo karas, mane pašaukė tarnauti, nes turiu retą bepiločio valdymo profesiją. Tarnavau savanorių batalione Rytų Ukrainoje. Kai kontraktas baigėsi, grįžau į Lietuvą. Per tą laiką bepiločiai Ukrainoje pradėti labai plačiai naudoti ir kariuomenėje, ir policijoje, ir kitose struktūrose. Lietuvoje pradėjome rengti didelių bepiločių valdymo mokymus ir surinkinėti pačius aparatus. Žinoma, detales gauname iš viso pasaulio, o surenkame Lietuvoje. Galima sakyti, kad tai – Lietuvoje gaminami bepiločiai. Gaminame 3 tipų: mažus – 1,5 metro sparnais, vidutinius – 3,2 metro ir didelius – 6 metrų pločio sparnais. Mūsų klientai – pasienio tarnyba, kriminalinė policija ir kt. Pasieniečiai mūsų surinktų bepiločių pagalba sėkmingai gaudo kontrabandininkus, - pasakoja apie savo veiklą Konstantinas Melnik.

- Kuo didesnis bepilotis, tuo didesnės jo galimybės?

- Viskas priklauso nuo krovinio, kurį jis gali pakelti. Juk ir baterijos svoris didelis, ir įranga, mažas lėktuviukas gali ore išbūti iki pusantros valandos, vidutinis – iki trijų, o didelis, priklausomai nuo baterijos tipo, gali 8-12 val. išbūti ore.

- Ar bepiločiams reikalingi leidimai skraidyti?

- Žinoma, nes mes skraidome ten, kur skraido lėktuvai. Būdami žemėje, mes rizikuojame tik lėktuvą prarasti, o lėktuvui susidūrimas su bepiločiu gali baigtis katastrofa. Todėl mes turime vykdyti visus reikalavimus, kuriuos vykdo lėktuvų įgulos. Aerodromų erdvėje mes galime skraidyti laisviau, o bendroje erdvėje turime laikytis visų taisyklių. Visi mūsų bepiločiai sertifikuoti, o juos valdantys pilotai turi pilotų licenzijas.

- Įdomią mintį išgirdau. Reikia pilotų licenzijų?

- Taip, žmonės, valdantys rimtus bepiločius, turi išeiti mokymus. Net pirmame etape užsiėmimai vyksta iki 2 mėnesių. Per tą laiką bepilotis ore turi išskraidyti 40 valandų, žinoma, mėgėjo, o rimti specialistai, tarkim, dirbantys policijoje ar pasienyje, turi mokytis net dirbti skirtingomis oro sąlygomis. Tokie mokymai trunka apie 200 valandų, vien tik praktinių mokymų – apie 70 val. Rimti bepiločiai ne tik brangūs, juose sumontuota brangi įranga, be to, bepilotis, gali ne tik padėti, bet jo kritimas gali kelti rimtą pavojų. Kuo didesnis bepilotis, tuo didesnis ekipažas.

- O kokios bepiločių panaudojimo galimybės?

- Labai plačios. Viskas priklauso nuo ten sumontuotos aparatūros. O ji, patikėkite, ir sudėtinga, ir brangi – ne vieną dešimtį eurų kainuoja. Modernios bepilotės skraidyklės, kurias mes gaminame, gali skristi nuo 30 iki 200 kilometrų per valandą greičiu ir, reikalui esant, gali persekioti sprunkantį nuo pareigūnų automobilį. Kamerų apžvalgos plotas – iki 30 kilometrų. Taigi pasislėpti šansų nedaug. Mūsų klientai – jėgos struktūros.

- Konstantinai, kaip tu pats susidomėjai dronais, bepilotėm skraidyklėm?

- Nuo jaunystės, nuo technikos būrelių. O kai nepavyko įgyvendinti svajonės, susijusios su aviacija, radau alternatyvą. Jei ne pats skraidau, tai mano pilotuojami bepiločiai. Ir aš per juos galiu žvelgti į žemę iš aukštai. Savo pomėgį aš realizavau versle. Čia kaip tas posakis: „Suderinti naudą su malonumais“. Aš nemėgstu sėdėti ofise – man malonu kažką kurti.

Mūsų gaminami bepiločiai rimtai testuojami, turi rimtas valdymo sistemas. Mes gaminame saugius ir patikimus bepiločius. Noriu pabrėžti, kad tai – Lietuvoje pagaminti bepiločiai skraidymo aparatai, - baigdamas sakė Konstantinas Melnik.

Paskui dar pasikalbame plačiau apie bepiločių naudojimą policijos, pasienyje, taip pat ir karinių mokymų metu. Žinoma, gaila, kad to plačiau aprašyti negalima.

Algis JAKŠTAS