Mes turime 485 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3641
mod_vvisit_counterŠią savaitę:28771
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:76097
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

77 pavasario dienos Švenčionių profesinio rengimo centre - ar karantinas uždegė STOP ženklą?

2020 m. birželio 20 d., šeštadienis, Nr.47 (1962)

Birželio 1-ąją,  skaičiavome 78-ąją karantino dieną. Šalyje įvestas karantinas mokyklos gyvenimo nesustabdė. Greičiau atvirkščiai: pokyčiai keitė vieni kitus, diktavo kitokį ritmą, reikalavo ugdymo procesą pritaikyti prie karantino sąlygų.

Nuo kovo 16-osios, dienos, kai pratinomės gyventi kitaip, mūsų mokykloje suplanuoti auditai (nuotoliniai), dalyvavome projektų finansavimo konkursuose, rengėme naujas programas ir jų modulius.

Apie projektą „Į ateitį su Erasmus+“ ir  laimėtą dotaciją 40513 EUR jau rašėme. 2020 gegužės 21 dieną pasirašėme sutartį su Švietimo mainų paramos fondu, projekto trukmė  nuo 2020-06-01 iki 2021-06-31. Trys mokytojai  savaitę, o 15 mokinių – būsimieji miško darbuotojai, automobilių remontininkai ir socialinių darbuotojų padėjėjai – mėnesį stažuosis Latvijos ir Lenkijos įmonėse. Projekto vadovė – profesinio mokymo skyriaus vedėja Ilona Dicevičienė.

Mokinių bendrija „Viltis“ tęsia savo veiklą vykdydama projektą „Cirkliškio vaikų dienos centras“. Projekto vadovė – socialinė pedagogė Jolita Masevičienė. Dalyviai, paisydami visų karantino padiktuotų reikalavimų, namuose, nuotoliniu būdu dalyvavo psichologinio atsparumo stiprinimo, socialinių įgūdžių ugdymo, edukacinėse išvykose, aerobikos ir kovos menų, rankdarbių gamybos, pamokų ruošos, renginių organizavimo, maisto gamybos veiklose. Maisto produktais būdavo aprūpinami iš anksto, gamino namuose, filmavo ir fotografavo gamybos procesą, dalinosi patiekalų nuotraukomis socialiniuose tinkluose. Ir, aišku, ragavo patys ir vaišino šeimos narius.

Daug darbo įdėta rengiant investicinį projektą, kuriam vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui Romualdas Astrauka. Projekto biudžetas-500 000 eurų, tikslas - užtikrinti aukštos kokybės profesinio mokymo paslaugų teikimą pagal socialinės gerovės, inžinerijos bei miškininkystės sričių profesinio mokymo programas. Parama gauta pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ įgyvendinimo priemonę „Profesinio mokymo infrastruktūros plėtra“.

Ruošiamės dviems iššūkiams, laukiantiems mūsų nuo ateinančio rugsėjo. Vykdant rajono ugdymo įstaigų optimizavimo planą, mūsų mokykloje atsiras suaugusiųjų ugdymo skyrius. Ši veikla mums nauja, šio metu koreguojami įstatai.

Antrasis iššūkis arba karščiausia naujiena - nuo rugsėjo pirmosios atsirasianti galimybė bendrojo ugdymo mokyklų gimnazistams mokytis pagal pirminio profesinio mokymo programų modulius. Parengėme 3 modulius 9-10 ir 11-12 klasių mokiniams. Devintokus ir dešimtokus kviečiame mokytis dažytojo-tinkuotojo padėjėjo profesijos modulio „Bendrosios veiklos statybos objekte vykdymas“ (220 val.). Vienuoliktokams ir dvyliktokams siūlome miško darbuotojo profesijos modulį „TR1 traktoriaus vairavimas“ (110 val.). Baigusiems bus išduodamas traktorininko pažymėjimas, suteikiantis teisę dirbti su traktoriais (keturračiais) iki 60kW galingumo.

Kokia šios naujovės esmė ir kam ji naudinga?

Pirmiausia, mokiniui. Šiuo atveju - gimnazistui. Jaunuolis ar mergina, įgiję atitinkamą kompetenciją, galės užsiimti atitinkama veikla, tarkim, atostogų metu. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, siekdama technologinio ugdymo kokybės, skatina bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimą tam, kad gimnazistai, pasirinkę atskirą modulį ir jį sėkmingai baigę, gautų kompetenciją patvirtinantį pažymėjimą. Būdai ir tempai - sąlygos, aptariamos mokyklų (gimnazijų ir profesinių įstaigų) bendradarbiavimo sutartyse ir individualiame mokinio ugdymo plane. Gimnazistas tampa dviejų ugdymo įstaigų, pasirašiusių bendradarbiavimo sutartį, mokiniu. Pasirinkusieji modulį, galės (noriu atkreipti dėmesį - galės, o ne privalės) nesimokyti technologijos dalyko. Pasirinkęs vieną modulį gimnazistas galės turėti nuo 3 iki 6 pamokų per savaitę, mokymasis truktų nuo vienerių iki dvejų metų.

Tikimės, kad profesijos modulius rinksis motyvacijos vedami gimnazistai, kuriems bus mokama stipendija, jie turės teisę gauti kitokią paramą, kuri garantuojama profesinės mokyklos mokiniams. Jiems užtikrinamas ir nemokamas pavėžėjimas autobusais. Mokykla turi bendrabutį ir valgyklą, kurių teikiamos apgyvendinimo ir maitinimo paslaugos priklausytų ir gimnazistams.

Atskirai noriu paminėti, kad Lietuvos švietimo sistemoje ieškoma ir vis daugiau randasi būdų ir galimybių bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimo srityje. Profesijos modulis - vienas iš konkrečiausių ir patraukliausių būdų gimnazistams įgyti reikalingų darbinių įgūdžių, kurie neabejotinai pravers jiems ateityje, kuriant savąjį, savarankišką gyvenimą.

Daugiau informacijos Švenčionių profesinio rengimo centro svetainėje www.sprc.w3.lt/naujienos.

Milda GUSTIENĖ-VILNIŠKĖ 

Švenčionių profesinio rengimo centro direktorė