Mes turime 384 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1969
mod_vvisit_counterŠią savaitę:18170
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:94200
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Viešumas pristabdė rajono valdžios bandymą pabranginti autobusų bilietus

2018 m. gruodžio 29 d., šeštadienis Nr.96 (1820)

Parengę drąsų planą, kaip naująjį keleivių vežėją praturtinti beveik 60 tūkst. eurų, rajono valdžios vyrai po publikacijos mūsų laikraštyje išsigando ir patys pasiūlė tarybos posėdyje klausimo nesvarstyti.

 

Išsigandę „dovanėlę“ atidėjo

Prieš pat Šv. Kalėdas ruošusi „dovanėlę“ gyventojams – 16,8 proc. pabranginti autobusų bilietus Vilniaus kryptimi, mero R.Klipčiaus komanda buvo laiku sustabdyta tik laimingo atsitiktinumo dėka. Prašęs neišduoti pavardės asmuo pateikė savivaldybės valdininkų parengtą sprendimo projektą ir su visu aiškinamuoju raštu, o mes tai paviešinome. Ir tai tikrai buvo ne Vytautas Bulka, ant kurio griežia dantį rajono valdžia. Pirmiausia, jis net negalėjo to padaryti, nes redakcija gavo šią medžiagą anksčiau, negu tarybos nariai.

Parengę pelningą, bet trumparegišką planą, po publikacijos mūsų laikraštyje rajoną valdantys vyrai vis dėlto buvo priversti atsitraukti. Nesunku nuspėti, kad po poveikio viešumu Klipčių ir lenkų tandemas iki rinkimų keleivių vežimo branginti daugiau nebandys. O po rinkimų? Rinkimai tam ir yra, kad savo žodį tartų gyventojai.

 

Ką reiškia „peržiūrėti kainą“?

Priversta trauktis atatupsta, rajono valdžia dar bando pateisinti paviešintą bandymą kelti kainą. Atseit, jie privalo „kartą per metus peržiūrėti keleivių vežimo kainą“.

Redakcijos prašymu, šį nevykusį savivaldybės teisinimąsi pakomentavo labai patyręs teisininkas ir politikas – buvęs Seimo narys, o dabar – rajono tarybos narys, Kontrolės komiteto pirmininkas Konstantas Ramelis (tikrai ne mažiau patyręs, negu bandanti „atprausti“ valdžią valdininkė Rasa Bliūdžiuvienė):

- Peržiūrėti kainą anaiptol nereiškia ją kelti. Peržiūrint galima ir sumažinti arba palikti galiojančią. Šiuo atveju buvo užsimota pakelti, nors tam net nebuvo pagrindo. Šis vežėjas dirba tik 1 mėnesį, tad jokių išvadų nėra iš ko daryti, o ankstesnio vežėjo veiklos rezultatais vadovautis negalima. Kai padirbės metus, tada ir bus laikas peržiūrėti kainą.“

Jeigu sprendimas būtų buvęs priimtas, neabejotinai būtų išlošęs naujasis vežėjas. Jo įplaukos būtų padidėjusios apie 50 tūkst. eurų iš keleivių kišenės ir dar savivaldybė būtų sumokėjusi apie 9 tūkst. eurų kompensacijos, dengdama vežėjo nuostolius.

 

Pelningas maršrutas tapo nuostolingu, bet reisų daugėja

Keista, bet metų metais buvęs pelningas Švenčionių – Vilniaus maršrutas, net vadintas „grietinėle“, kažkaip tapo nuostolingu... Dar keisčiau, kad tuo vadinamu nuostolingu maršrutu savivaldybė paleido papildomai naują reisą. Ar kad dar daugiau nuostolių reikėtų dengti iš rajono biudžeto – visų mokesčių mokėtojų pinigų, net tų, kurie niekada autobusais nevažinėja? Ar bereikia klausti, kam tai naudinga?

Meras R.Klipčius, asmeniškai žadėjęs rajono gyventojams, kad naujasis vežėjas vežios tik naujais, aukščiausius standartus atitinkančiais autobusais su Euro IV varikliais ir neterš gamtos, dabar tyli, o keleivius veža seni, tik perdažyti autobusai, kai kurie jų dar 1996 metų gamybos. Sutarties sąlygos nevykdomos, o kainas kelti jau buvo užsimota.

 

Kas valdžiai neparanku – viskas fake news!

Tiesa – kaip yla iš maišo lenda viešumon. Rajono valdžiai prieš rinkimus tai prilygsta kilpai, kuri vis labiau veržiasi, o valdžios kėdės iš po sėdynių slysta. Faktai akis bado, tokių dalykų, kaip, pavyzdžiui, Švenčionėlių kultūros centro mįslingai niekaip neužbaigiamas ir byrantis ant galvų stogelis arba po 7 kartus toje pačioje vietoje užkasdama – perkasama Ryto g. Švenčionėliuose (suskaičiavo vietos gyventoja), fekalijomis skandinami kiemai Pabradėje, figos lapu nepridengsi. O tokių dalykų – kur bepažvelgsi. Negalėdami paneigti to, kas akivaizdu, rajono valdžia surado (gal kas už gerus pinigus pamokė) vieną universalų „ploviklį“ – į kritiką šaukia: „fake news“, kas lietuviškai reiškia netikra (melaginga) naujiena. Mane net solidžiai vadina šių naujienų meistre. Už meistrę, aišku, ačiū, bet jeigu jau taip, tai reikia žmonėms iki galo atskleisti, kas yra tas „fake news“ ir kuo skiriasi nuo paprasto melo. Melas yra tiesiog prasimanymas, išgalvoti dalykai, o fake news branduolyje yra tikras faktas, tik jis apauga įvairiomis abejotinomis detalėmis. Jeigu tai vyksta didelėje erdvėje, kur žmogus negali patikrinti skelbiamų žinių tikrumo ir priverstas tikėti tuo, ką skaito ar girdi, fake news gali suveikti. Pavyzdžiui, JAV prezidentas kaltinamas, kad į jo rinkimų kampaniją kišosi Rusija, jis tai vadina fake news, o gyventojai tokio masto žinios, natūralu, patikrinti neturi galimybių, tad turi rinktis, kuo tikėti – tuo, ką skelbia žiniasklaida, ar tuo, ką sako prezidentas. Būtų juokinga manyti, kad mūsų mažame rajone, kur viskas kaip ant delno, galima manipuliuoti kažkokiais globaliais fake news. Jeigu vietoj prieš rinkimus žadėtų suremontuoti miestų pirčių Švenčionėliuose stovi prekybos centras, o Švenčionyse – landynė išdaužytais langais, tai kaip čia sukursi fake news? Nueis žmogus, pažiūrės ir įsitikins. Jeigu Švenčionėlių kultūros centrą nuo balandžio 1 d. iškraustė žadėdami pradėti vidaus remontą, o jis ir šiandieną stovi be gyvybės ženklų, tai, kur čia fake news?

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 

Pateikiame skaitytojams oficialaus savivaldybės dokumento kopiją, kaip įrodymą, kad keleivių bilietų kainų didinimas buvo kruopščiai suplanuotas. Pastudijuokite ir spręskite patys, kas mūsų rajone užsiima „fake news“ skleidimu.

Atsiprašome, valdininkų dokumento kalba netaisyta.

 

 

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

PRIE ŠVENČIONIŲ  RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO

,,DĖL  KELEIVIŲ VE}ŽMO REGULIARIAIS REISAIS VIETINIO (PRIEMIESTINIO) SUSISIEKIMO MARŠRUTAIS TARIFŲ“ PROJEKTO

 

 2018 m.  gruodžio 4  d.

1.SPRENDIMO PROJEKTO TIKSLAS IR U}ŽAVINIAI

 

 

Sprendimo projekto tikslas – peržiūrėti keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (priemiestinio) susisiekimo  maršrutais tarifų dydžius.

           Sprendimo projekto uždavinys, atsižvelgiant į  Švenčionių rajono savivaldybės keleivių vežimo vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo  autobuso maršrutais organizavimo komisijos nutarimą (2018 m. gruodžio 4 d. protokolas Nr. O-198):

1) nedidinti ir palikti galioti  Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T-71 ,,Dėl keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (priemiestinio) susisiekimo  maršrutais tarifų“ nustatytus šiuos keleivių vežimo tarifus – Eur/1 kel./km (be PVM):

           - maršrutu Švenčionys – Liubiškė - Trūdai - Švenčionėliai –Švenčionys ir maršrutu Švenčionys –Adutiškis – Jakeliai - Adutiškis – Švenčionys –  0,078;

       -  kitais maršrutais – 0,084.

2) padidintimaršrutu Švenčionys-Pabradė-Vilnius-Pabradė-Švenčionys keleivių vežimo tarifą – nuo 0,043 iki  0,05 Eur/1 kel./km (be PVM) (+ 16,3 %).

Pridedama informacija apie vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais galiojančius  tarifus.

LR kelių transporto kodekso 16 straipsnio 2 dalis nustato, kadkeleivių vežimo reguliariais reisais vietinio susisiekimo maršrutais konkrečius tarifų dydžius nustato savivaldybių tarybos. Šie tarifų dydžiai peržiūrimi ne rečiau kaip kartą per metus, atsižvelgiant į vežimo sąnaudų, gautų pajamų pokyčius ir viešųjų paslaugų sutartyse tarp savivaldybių ir vežėjų numatytus įsipareigojimus.

Šiuo metu Švenčionių rajono savivaldybėje galioja trys keleivių vežimo tarifai  atskirais maršrutais:

           - maršrutu Švenčionys – Pabradė – Vilnius – Pabradė – Švenčionys (toliau – Vilniaus maršrutas) - 0,043Eur/1kel. km (be PVM);

           - maršrutu Švenčionys – Liubiškė - Trūdai - Švenčionėliai –Švenčionys (toliau – Švenčionėlių maršrutas) ir maršrutu Švenčionys –Adutiškis – Jakeliai - Adutiškis – Švenčionys (toliau – Adutiškio maršrutas) - 0,078Eur/1 kel./km (be PVM);

           - kitais maršrutais - 0,084Eur/1 kel./km (be PVM).

            Siekiant, kad keleivių vežimo tarifai nustatyti atskiriems maršrutams, padengtų vežėjo išlaidas,  buvo įvertintos 2017-2018 metų keleivių vežimo sąnaudos ir vežėjo gautos pajamos, atlikta  analizė (pridedama). Didžiausius keleivių vežimo nuostolius vežėjas patiria Vilniaus maršrute, t. y. apie 57 - 67 % visų nuostolių. Šio maršruto rida irgi sudaro apie 60- 65 %  visų maršrutų ridos.

             Atsižvelgiant į tai, kad grynosios pajamos Vilniaus maršrute sudaro apie 89 % visų už keleivių vežimą gaunamų pajamų ir 85 % savivaldybės kompensacijų už lengvatinį  keleivių vežimą.  Vilniaus maršrute padidinus tarifą iki 0,05 Eur/1 kel./km (be PVM), planuojama, kad grynosios vežėjo pajamos Vilniaus maršrute padidėtų apie 35,0 - 40,0 tūkst. Eur/metus, o savivaldybės kompensacijos lengvatoms  padidėtų apie 7,0 - 9,0  tūkst. Eur/metus.

Be to, Vilniaus rajono savivaldybė nuo 2018 m. kovo 1 d. padidino keleivių vežimo tarifą (UAB ,,Vilniaus rajono autobusai“) iki 0,065 Eur/1 kel./km (be PVM).

         Padidinus keleivių vežimo tarifą Vilniaus maršrutu, planuojama, kad savivaldybės išmokos nuostoliams sumažėtų apie 30,0 tūkst. Eur / metus.

          Kadangi, grynosios vežėjo pajamos Švenčionėlių maršrutu (4,2 %),  Adutiškio maršrutu  (3,5  %) ir kitais maršrutais (3,3 %)  sudaro nežymią dalį  pajamų struktūroje, o didžiąją dalį sudaro savivaldybės kompensacijos  už mokinių pavežėjimą (80 %), didinti tarifus šiais maršrutais nėra netikslinga, nes šiuose maršrutuose galiojantys tarifai:

10    Beveik atitinka kitų savivaldybių nustatytus (galiojančius) tarifų dydžius (informacija pridedama);

20    padidėtų kaimiškose vietovėse gyvenančių gyventojų socialinė atskirtis, nes jau šiai dienai galiojantys tarifai:

-          yra žymiai didesni (apie 60 %) negu nustatyti Vilniaus maršrute;

-          vidutiniškai padidinus tarifą 20 %, bilieto kaina padidėtų nuo 1,2 iki 1,7 ct/km.

30     grynosios pajamos už keleivių vežimą padidėtų nežymiai (apie 6,0 tūkst. Eur/metus), o savivaldybės kompensacijų išmokos už mokinių pavežėjimą žymiai išaugtų (apie 30,0 tūkst. Eur/ metus).        

40   

2. GALIMOS NEIGIAMOS PRIIMTO SPRENDIMO PASEKMĖS

         Neigiamos priimto sprendimo pasekmės:

  - padidės keleivių važiuojančių Vilniaus maršrutu bilieto kaina 16,3% arba 0,8 ct/1 kel./km. Keleivio bilieto kaina  padidės :

      - nuo Švenčionių iki Vilniaus – 5,12 Eur (buvo 4,42 Eur) / + 0,70  Eur;

 - nuo Švenčionių iki Pabradės - 2,22 Eur  (buvo 1,91 Eur) / +0,31 Eur;

 - nuo Pabradės iki Vilniaus – 2,90 Eur  (buvo 2,51 Eur) / +0,39 Eur.

Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas neatliekamas.

 

 

3. PRIIMTAM SPRENDIMUI ĮGYVENDINTI KOKIUS TEISĖS AKTUS REIKIA PRIIMTI, PAKEISTI AR PANAIKINTI

Priėmus teikiamą sprendimo projektą, esamos teisinės bazės pakeitimai nereikalingi.

 

4. LĖŠŲ POREIKIS PRIIMTAM SPRENDIMUI ĮGYVENDINTI

 Papildomų lėšų sprendimo projekto  įgyvendinimui nereikia.

 

5. SPRENDIMO PROJEKTO RENGĖJAS ( RENGĖJAI) IR INICIATORIUS   ( INICIATORIAI)

Sprendimo projekto rengėjas – rajono savivaldybės administracijos Mokesčių ir turto  skyrius.

Sprendimo projekto iniciatorius –  Švenčionių rajono savivaldybės administracijos direktorius.

6. KVIESTINI Į POSĖDĮ ASMENYS ( JŲ VARDAI, PAVARDĖS, PAREIGOS)

Vežėjo atstovas Igoris Fedoriv, UAB ,,Transporto centras“ direktorius.

 

7. ASMENŲ, KURIEMS REIKIA ĮTEIKTI PRIIMTĄ SPRENDIMĄ, PAVADINIMAI (VARDAI IR PAVARDĖS) IR ADRESAI

Šis sprendimas pateikiamas:

Igoriui Fedoriv,  UAB ,,Transporto centras“ direktoriui , Geologų  g. 16,  02190 Vilnius,  el.p. info@transportocentras.lt; transportocentras@inbox.lt;

-Juozui Šiaudiniui, UAB ,,Švenčionių švara“ “ direktoriaus pavaduotojui,  l. e. direktoriaus pareigas, Lauko g. 6, Švenčionių miestas,el. p. info@svencioniusvara.lt;

- rajono savivaldybės administracijos Kultūros, šveitimo, jaunimo ir sporto skyriui (visoms Švietimo įstaigoms).

 

Švenčionių rajono savivaldybės administracijos

Mokesčių  ir turto  skyriaus vedėja                                                             Rasa Bliūdžiuvienė

 

 
Reklaminis skydelis