Mes turime 283 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4531
mod_vvisit_counterŠią savaitę:23075
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:70401
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Rajono valdžia prisidirbo: nuo rugsėjo 1 dienos nėra kam teisėtai vežti keleivius

2018 m. rugsėjo 1 d., šeštadienis Nr.64 (1788)

Savivaldybės sutartis su 20 metų keleivius vežusia UAB „Svirka“ baigėsi rugpjūčio 31 d. Po daugybinių bandymų visais būdais išstumti iš rajono šią įmonę, rajono valdžia galimai pasiekė savo. Rajono vadovai ir visi klerkai tą puikiai žinojo. Nepaisant to, kilo panika ir sumaištis, kurią valdininkai pavadino baisiai: „GALIMAI ekstremaliu įvykiu“. Mat, naujasis vežėjas kažkodėl vis dar nepasirengęs, o laikinojo vežėjo savivaldybė nesurado...

Rajono valdžiai tikrai ekstremali situacija, be jokių ten „galimai“, bet Vyriausybės nutarime išvardintų požymių ji neatitinka. Pagal Vyriausybės nutarimą, ekstremali situacija yra tada, kai gresia pavojus gyventojų sveikatai, gyvybei, saugumui ar turtui. Tad rajone susidariusi situacija yra ne kas kita, kaip aplaidumas ir pareigų nevykdymas, - mano pusė tarybos narių, kurie užprotestavo neteisėtų sprendimų priėmimą ir kreipėsi į prokuratūrą.

 

GALIMAI ekstremalus įvykis“

Per trejus su puse metų taip ir nesugebėjusi skaidriai surengti keleivių vežimo konkurso ir nustatyti teisėto laimėtojo, rajono valdžia sukūrė situaciją, kurią patys valdininkai nežino kaip pavadinti. Neužtikrinus keleivių vežimo, administracijos direktoriui gresia baudžiamoji atsakomybė. Ar čia jo vieno veikla? Turbūt ne šiaip sau tiek viešųjų pirkimų konkursų buvo panaikinti – tai Viešųjų pirkimų tarnybos, tai teismo sprendimu, o kai kuriuos pati savivaldybė stabdė, atšaukinėjo...

Kas gi atsitiko rajono „baltuose rūmuose“, kad prireikė skelbti ekstremalų atvejį? Juk niekas nesprogo, nesiautė uraganas... Pasirodo, balandžio mėnesį skelbto konkurso nugalėtoju pripažintas rajono valdžios atvirai proteguojamas (tarybos nariai sako turintys įrodymų) naujasis vežėjas „Technikos centras“ iki šiol nepasirengęs darbui ir ketina rengtis dar iki spalio 4 d. Konkursą kažkaip laimėjo, sutartį pasirašė liepos mėn., o keleivių vežti iki šiol nepasirengęs... Rajono valdžią tai tenkina.

Rajono meras ir visa valdžia panikoje – ką daryti? Bandymas kuo nors užkišti „skylę“ - surasti laikiną vežėją iki spalio 4 d., kol didžiojo konkurso laimėtoju (o gal galimai?) skelbiamas „Technikos centras“ gal pagaliau bus pasirengęs pradėti darbą, - žlugo, likus porai dienų iki sutarties su „Svirka“ pabaigos.

„Suorganizavome keturis konkursus, bet visi buvo nesėkmingi“, - prisipažino tarybos posėdyje pagrindinis savivaldybės juristas V.Kastanauskas.

Taip oficialiame savivaldybės dokumente - Ekstremalių situacijų komisijos posėdžio protokole - atsirado žodelis „GALIMAI“, kuris reiškia abejonę, netikrumą. Komisija konstatavo: rajone susidarė „galimai ekstremalus įvykis“. Netelpantis į Vyriausybės nutarimo ribas, todėl „galimai“. Neva gelbėdami keleivių vežimą, o labiausiai – savo kailius, rajono vadovai su meru priešakyje ėmėsi keistų ir abejotinų veiksmų, kuriuos tarybos nariai tiesiai vadina daugybiniais įstatymų pažeidimais.

 

Stebuklai – viskas apmokėta?

Absurdas pasiekė piką, kai valdantieji nusprendė suteikti leidimą vežti keleivius nepasirengusiai įmonei, kuri dar neturi net kasos aparatų, o kad jų nereikėtų, nutarė nepaisyti LR įstatymų ir vežti nemokamai, o vežėjui sumokėti iš rajono biudžeto. Nežinodami, kiek keleivių važiuos ir apskritai ar važiuos, dūrė pirštu ir nutarė – tam skirs 7 tūkstančius eurų savaitei, kol vežėjas įsigys kasos aparatus. Ties 7 tūkstančiais eurų savivaldybės galios ir baigiasi. Taškyti rajono biudžeto jiems neuždrausi, bet šokinėti prieš įstatymus nevalia. O įstatymai byloja, kad vežti keleivius neįjungus kasos aparato – draudžiama, kaip ir keleiviui važiuoti be bilieto. To dar nebuvo - rajono valdžia skatina pažeidinėti įstatymus ir keleivių vežimo įmonę, ir keleivius.

Kaip teigia atsisakę dalyvauti neteisėtuose veiksmuose tarybos nariai, šalies įstatymams prieštaraujantis sprendimas dėl nemokamo keleivių vežimo rugsėjo 1-7 d. buvo priimtas neteisėtame posėdyje. Meras neturėjo teisės skelbti 1,5 valandos pertraukos, nes neužteko palaikančių balsų. Vis dėlto jis tokią ilgą pertrauką paskelbė, kad per tą laiką atsigabentų tarybos narę I.Beinar iš Pabradės, kuri posėdyje pasirodė tik 15 val. ir tapo tuo „auksiniu“ balsu įteisinant šiurkštų net kelių įstatymų pažeidimą.

 

Kreipėsi į prokuratūrą

Sprendimas vežti keleivius be kasos aparatų ir bilietų priimtas tik valdančiųjų liberalų ir lenkų bei D.Veličkos balsais. Jeigu turėsite nemalonumų kelyje, prisiminkite, kas jus įvėlė. Darbo partijos, LVŽS atstovai, K.Trapikas ir A.Karvelis boikotavo posėdį. „Mes nesutikome dalyvauti tokio sprendimo priėmime. Neturėdami kitų galimybių kovoti su savivaldžiavimu ir neteisėtų sprendimų priėmimu, išėjome iš posėdžio ir kreipėmės į prokuratūrą“, - pakomentavo savo poziciją mažumai, kuri sudaro beveik pusę rajono tarybos, priklausantys tarybos nariai. Tarybos narys Konstantas Ramelis merui priminė, kad ta mažuma rinkimuose surinko žymiai daugiau rinkėjų balsų, negu pats meras, todėl jis neturi teisės ignoruoti dideliam rinkėjų skaičiui atstovaujančių politikų.

 

 

Kokia galima keleivių vežimo skandalo atomazga?

Keleivių vežimo užkulisius praskleidžia pokalbis su tarybos nariu, UAB „Svirka“ direktoriumi Vytautu BULKA.

 

Kuo neįtiko rajono valdžiai 20 metų sėkmingai keleivius vežusi „Svirka“?

Kovą prieš opozicijos lyderį jie perkėlė ant visos įmonės, kurioje dirba 35 žmonės, kurie turi šeimas. Tai ne tik vairuotojai, bet ir šaltkalviai, dažytojai, padangų montuotojai, pagalbiniai darbininkai. Juk jie neteks darbo. Reiškia, rajono valdžia kovoja prieš 35 rajono šeimas, vietinį verslą, net gi rajono biudžetą. Jeigu rajone keleivius veš Vilniaus įmonė, tai mokesčiai keliaus į Vilniaus biudžetą.

 

Kokios teisinės pasekmės dėl keleivių vežimo be kasos aparatų ir nemokamai?

Visuomenei iškilo grėsmė būti įtrauktai į įstatymų pažeidimus. Vežėjui tai gresia licencijos praradimu, o keleiviams – atsakomybe už važiavimą be bilieto. Neteisėtas valdančiųjų sprendimas tiesiog provokuoja naują vežėją nusikalsti. Nemokamas vežimas – tai ir nesumokėtas PVM, įmonės pelno mokestis, taršos mokestis, jau nekalbant apie žalą rajono biudžetui. Neįsivaizduoju, kaip galima šiandieną Lietuvoje ką nors perkant negauti čekio? O bilieto? Net prekybos centrai, vaistinės, dalindami dovanas, ima cento mokestį, nes visiškai nemokamai negalima duoti.

 

Ar naujojo vežėjo vienintelė problema – kasos aparatai?

Matyt, kad ne, jeigu taip ilgai rengiasi ir vis dar nepasirengęs. Tai reikėjo dar mėnesio pasirengimui, tai per porą dienų jau gali teikti paslaugą. Kažkaip nerimta.

„Svirka“ keleivius vežė teisėtai – su kasos aparatais, su tech. apžiūromis, vairuotojai turėjo visus reikiamus europinius leidimus.

Dabar valdantieji – meras ir jo kompanija – pasiryžę išleisti į kelius įmonę, realiai nepasiruošusią vežti žmonių, neturinčią tam galimybių. Ar pirmą mokslo metų dieną bus suvežti vaikai į mokyklas? Ar saugi bus kelionė? Ar teisėta – be bilietų? Daug klausimų, o atsakymų nėra.

Naujasis vežėjas, kurį rajono valdžia verčia imtis darbo anksčiau, negu jis gali, neturi net vairuotojų. Oficialiai skelbiama, kad UAB „Transporto centras“ turi iš viso 28 darbuotojus (tai ne tik vairuotojai), o 20 vairuotojų reikia vien darbui Anykščių rajone. Šiuo metu šis vežėjas turi iš viso 20 transporto priemonių, o vien Švenčionių rajone jų reikia 19, o dar turi būti ir atsarginių. Ar Anykščiams liks 1 autobusas?

 

Kaip nutiko, kad dabartiniame konkurse dalyvauja vienintelė įmonė?

Savivaldybė akivaizdžiai proteguoja vieną įmonę – UAB „Technikos centras“, nes nėra atsiųsti kvietimai dalyvauti nei UAB „Meteorit turas, nei UAB „Seknija“, nei UAB „Kautra“, nei UAB „Svirka“. Pagaliau, Lietuvoje yra ir daugiau keleivių vežėjų, o pakvietė vieną konkrečią įmonę, kuri galimai ruošiasi vežti nuo spalio 4 d. Tai korupcinio pobūdžio kvietimas.

 

Konkursas ilgajam laikotarpiui įvyko balandžio mėn. Kodėl viskas taip užsitęsė?

Du mėnesius rajono valdžia delsė ir nežinia kodėl neskelbė laimėtojo. Yra duomenų, kad laimėtoju paskelbtas „Transporto centras“ atsisakė pasirašyti sutartį, nes jiems nenaudinga. Matyt, apsižiūrėjo, kad pateikė labai mažą kainą, už kurią praktiškai neįmanoma teikti kokybiškų paslaugų, ir nenorėjo pasirašyti sutarties. Yra duomenų, kad administracijos direktorius A.Šarėjus, Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas A.Čenkus ir tarybos narys Rimas Klipčius, mero tėvas, aktyviai bendravo su „Transporto centro“ vadovu, važiavo pas jį ir įkalbinėjo bet kokiom priemonėm, kad tik sutiktų. Noriu pabrėžti, kad Viešųjų pirkimų komisijos pirmininkas, prieš pradėdamas eiti pareigas, pasirašo nešališkumo deklaraciją. Jis neturi teisės bendrauti su tiekėjais tiesiogiai, tik CVP IS priemonėmis.

Sutartis vis dėlto buvo pasirašyta, bet praleidus nustatytą terminą.

 

Kaip vertinate situaciją – ar ji ekstremali?

Pagal Vyriausybės nutarimą ši situacija net neįeina į ekstremalių situacijų sąrašą. Jie ir patys protokole tą pripažįsta, rašydami GALIMAS ekstremalus socialinis įvykis.

Tiesiog tai yra aplaidus administracijos darbas organizuojant keleivių vežimą.

 

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

2018-09-01