Mes turime 59 svečius online

Apsilankymų šiandien:491
Apsilankymų vakar:905
Apsilankymų šį mėn.:10272
Apsilankymų iš viso:1567928

Kai muzikos garsai tampa sparnais

2018 m. birželio 2 d., šeštadienis Nr.40 (1764)

Du gegužės mėnesio savaitgalius Paliesiaus dvaro koncertų salėje Pasaga klasikinės muzikos gerbėjai turėjo išskirtines galimybes pasiklausyti unikalių koncertų. Jau ne kartą rašiau, kad gerb. Juliaus Ptašeko atgaivintas, o tiksliau, iš mirties prikeltas Paliesiaus dvaras tapo ne tik medicininių paslaugų centru, bet ir muzikos meka. Čia pasiklausyti unikalių koncertų žiūrovai atvažiuoja ne tik iš Ignalinos, Švenčionių, Visagino, Utenos, bet ir iš Vilniaus (ko gero, iš sostinės muzikos mylėtojų būna daugiausia), Kauno, Kėdainių ar net Panevėžio. Garsas apie prieš kelerius metus ne tik Dievo, bet ir žmonių (ar atvirkščiai) užmirštą Lietuvos kampelį pasklido po visą Lietuvą, o savo įspūdžius apie Paliesiaus dvaro koncertų salę Pasaga atlikėjai išsiveža į pasaulį ir, matyt, tie įspūdžiai yra puikūs, nes ne vienas jų vėl sugrįžta koncertuoti į Paliesiaus dvarą. Sugrįžo čia ir suomių dainininkė Riikka Hakola, ir sugrįžo ne viena, o su puikiais atlikėjais.

Riikka Hakola dainuoti mokėsi Sibelijaus akademijoje ir privačiai Londone, Niujorke, Milane, Vienoje. Dainavo ne tik Suomijoje ir kitose Šiaurės šalyse, bet ir Maskvoje, Vokietijoje, JAV Metropoliteno operoje. Riikka Hakola yra sukūrusi kelias dešimtis vaidmenų pačiose žinomiausiose ir populiariausiose operose. Keletą jos operose dainuotų partijų žiūrovai turėjo galimybę išgirsti ir pamatyti ir Pasagos koncertų salėje koncerto Opera Show (Operos šou) metu.

Gerai pasaulyje žinomi dainininkai ir Riikka Hakola partneriai, dainavę Pasagoje: tenoras Christian Juslin, dainavęs ne tik Suomijoje, kitose Šiaurės šalyse, bet ir Italijoje, Vokietijoje, Austrijoje ir net Kinijoje bei Singapūre, baritonas Jaakko Kortekangas dainuoja ne tik Suomijos nacionalinėje operoje, bet ir Stokholmo, Kopenhagos, Ciuricho, Genujos, Paryžiaus ir Tokijo operose. Gerai žinomi ir muzikantai, akompanavę dainininkams: Laura Rajanen (smuikas), Johannes Ragg (kontrabosas) ir Jukka Nykanen (fortepijonas). Kalbėdamas prieš koncerto pradžią Paliesiaus dvaro šeimininkas Julius Ptašekas sakė:

- Šiandien jūs išgirsite fantaziją apie jausmus, arijose skambės emocijos, meilė, neapykanta, draugystė. Ryte geriant kavą su Riikka Hakola vyru Marku, jis sakė: „Manęs klausia: „Kaip tu jautiesi, kai tavo žmona bučiuojasi su visais?“. Tai aš atsakau: „Čia gal visai nieko, nes atpildas vis tiek ateina: scenoje pabaigoje dažniausia mirštama.“ Tai aš norėčiau paraginti jus visus „įjungti“ fantaziją ir paklausyti nuostabių Pučinio, Vagnerio, Bizė, Verdžio kūrinių.

Šie gerb. Juliaus palinkėjimai išsipildė su kaupu, nes nedidelėje Pasagos koncertų salėje kunkuliavo aistros iš žinomiausių operų, o kaip ir pridera operose, koncertas baigėsi ištrauka iš Verdžio operos „Otelas“, ir baigėsi Dezdemonos ir Otelo mirtimi. Buvo nuostabu tai, kad atlikėjai ne tik dainavo, bet ir vaidino, buvo puikūs drabužiai.

Ne ką mažesnes emocijas žiūrovai pasagoje išgyveno ir po savaitės vykusiame pianisto Jean-Marc Luisada ir Klaipėdos kamerinio orkestro, vadovaujamo Mindaugo Bačkaus, koncerte. Įdomiausia, kad toks specialiai parengtas koncertas Lietuvoje skambėjo tik du kartus – Klaipėdoje ir Paliesiaus koncertų salėje Ppasaga. Kaip sakė orkestro vadovas Mindaugas Bačkus, važiuodami iš vieno Lietuvos pakraščio į kitą įsitikino, kad Lietuva ne tokia jau ir maža.

Pianistas Jean-Marc Luisada – tikra įžymybė, grojusi ne tik Europoje, bet ir JAV, Azijoje, ir štai jo grojamų kūrinių solo ir su Klaipėdos kameriniu orkestru turėjo galimybę klausytis ir atokiame Lietuvos kampelyje Paliesiaus dvaro koncertų salėje Pasaga. Išeini po tokio koncerto ir jauti dvasinį pakylėjimą, kuris išlieka ilgam, o širdies gilumoje gyveni viltimi, kad netrukus vėl turėsi galimybę paklaidžioti su atlikėjais nuostabiame muzikos garsų pasaulyje. O tiems, kurie sakys: „Ką čia Jakštas vis apie tuos koncertus Paliesiuje rašo“, galiu atsakyti: apsilankykite ir išgirsite tikrą, nesumeluotą, aukščiausios prabos muziką. Kažkaip aplinkui tokių galimybių nėra...

Algis JAKŠTAS