Mes turime 411 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3737
mod_vvisit_counterŠią savaitę:19938
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:95968
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Ne pasaka – realus gyvenimas! Kaip buvęs vicemeras merą pamokė, arba Bilietai į Vilnių nebrangs

2017 m. spalio 28 d., šeštadienis Nr.79(1708)

Ketvirtadienį vykęs rajono tarybos posėdis iš esmės niekuo nesiskyrė nuo jau tapusių įprastais – jokių autoritetų, jokios pagarbos. Tęsėsi valdančiųjų (beje, jau su menka persvara) diktatas opozicijai, menkai išsilavinusių valdančiųjų panieka labiau išprususiems, jų pertraukinėjimas pasisakant per tas menkas vieną ar pusantros minutės (meras tiek tegali ištverti oponentus?) ir kitoks chamizmas liejosi laisvai. Tuo galite įsitikinti peržiūrėję posėdžių archyvą. Kažkada posėdyje buvęs meras Vytautas Vigelis yra pacitavęs žmonijos patikrintą išmintį: „Kuo žemesnio intelekto žmogus, tuo labiau jis stengiasi pažeminti kitus“. Valdantieji išvadų nepadarė...

 

Netikėtas mero „atsivertimas“: tarybos posėdyje pats agitavo nebalsuoti už savo paties idėją

Prieš rajono tarybos posėdį vykusiame Biudžeto, ekonomikos, aplinkos apsaugos ir kaimo reikalų komiteto posėdyje išgirdęs mero siūlymą beveik 40 proc. branginti autobusų bilietus maršrutu Švenčionys-Pabradė-Vilnius, buvęs vicemeras Kęstutis Trapikas suskubo apie tai pranešti rajono gyventojams mūsų laikraštyje. Kaip tokia nesąmonė merui ir į galvą galėjo toptelėti, ar kas iš patarėjų pripatarinėjo, bet autobusais važinėjantys, o tai reiškia tikrai ne turtingieji, gyventojai būtų smarkiai nukentėję. Kuo grėsė toks mero siūlymas autobusų keleiviams, tarybos narys Kęstutis Trapikas išsamiai išdėstė praėjusio šeštadienio laikraštyje. Bilietas iš Švenčionių į Vilnių, dabar kainuojantis 4,41 Eur, po pabranginimo būtų kainavęs 6,15 Eur. atitinkamai iki Pabradės nuo 1,91 Eur buvo suplanuota branginti iki 2,66 Eur. Žmonės šiuo maršrutu daugiausia važiuoja pas gydytojus arba į darbą, todėl kaina čia ypač jautrus dalykas. Šaltinių teigimu, toks mero liberalo akibrokštas išgąsdino net koalicijos partnerius – tomaševskininkus.

Kainos pakėlimas būtų galioję tik UAB „Svirka“ autobusams. Įmonei tai būtų didelė žala, o dar galimai ir kaltę už pabrangimą būtų bandoma suversti įmonės vadovui ir tarybos nariui Vytautui Bulkai, su kuriuo nuožmų karą valdžia kariauja jau beveik trejus metus.

Tokios užkeltos kainos greičiausiai būtų išstūmusios „Svirką“ iš šio daugiausia keleivių turinčio maršruto, bet vos būtų nelikę konkurento, visaginiečiams būtų atviri visi keliai kelti kainas galbūt dar labiau, nes rajono valdžia jų kainų negali reguliuoti.

Sprendžiant iš įvykių eigos, Kęstučio Trapiko ir mūsų laikraščio dėka mero bandymas branginti autobusų bilietus buvo sužlugdytas, bent jau šįkart. Aišku, negalime garantuoti, kad rajono „galvos“ galvoje vėl negims kokia nors baisi idėja.

Dar kartą pasitvirtino, kad tarybos nariai mūsų laikraštį skaito visi labai labai, net tie, kurie gal net nelabai gali skaityti išvis... Tik taip galima būtų paaiškinti tokį paranormalų reiškinį, kai meras Rimantas Klipčius tarybos posėdyje ketvirtadienį, pristatęs klausimą, staiga pradėjo agituoti, kad tarybos nariai nebalsuotų už jo paties iškeltą idėją drastiškai pabranginti autobusų bilietus maršrutu Švenčionys-Pabradė-Vilnius. Tokia agitacija iš paties idėjos, tegul ir prastos, iniciatoriaus Rimanto Klipčiaus nuskambėjo, švelniai tariant, keistai, bet kas jam beliko po to, kai K.Trapikas paviešino ir pakomentavo žiaurius ketinimus? Po viso to apiplėšti autobusais keliaujančius rinkėjus būtų dar blogiau.

Merui gėdingai atsitraukus nuo savo nevykusio pasiūlymo, sprendimas dėl bilietų branginimo nepriimtas. Prieš balsavo ne tik opozicija, bet ir patys valdantieji. Prieš savo pasiūlymą balsavo net meras...

 

Pasiteisinimai

Išsižadėti šios absurdiškos idėjos merui nebuvo kaip: yra komiteto posėdžio protokolas, tarybos nariams buvo išsiųsti aiškinamieji raštai – viskas užfiksuota. Tad beliko pasiteisinti, kad taip vykdė Vyriausybės atstovo nurodymą peržiūrėti įkainius. Trumpai – ką tai reiškia. Įstatymas įpareigoja savivaldybes kiekvienais metais PERŽIŪRĖTI viešojo transporto įkainius. Kad savivaldybė be raginimo nieko nepadaro laiku, jau ne pirmas kartas. Prisiminime, kiek (apie 20) Savivaldos įstatymo pažeidimų buvo pridirbta tarybos veikos Reglamente, o taisyti ėmėsi tik Vyriausybės atstovo reikalavimu. Bet peržiūrėti tai nereiškia kelti kainą! Galima sumažinti, palikti tuos pačius arba padidinti nežymiai – centu kitu. Tam turi būti ekonominis pagrindimas. Šiuo atveju Vilniaus maršrutu, pasak keleivių vežėjo, didinti kainą nebuvo jokio pagrindo ir jis tokio prašymo neteikė, tai buvo grynai mero iniciatyva. Vytautas Bulka mano, kad meras taip jam kerštauja dėl kritikos ir siekia įmonę sužlugdyti, pirmiausia atbaidydamas aukšta kaina keleivius, o paskui nutraukdamas maršrutus, neva nėra keleivių. O svarbiausia siekta diskredituoti politinį konkurentą, jam permetant kaltę už bilietų pabrangimą.

Bandymas nepavyko! Užtat savivaldybės tinklapyje kaip niekad operatyviai, vos pasibaigus posėdžiui, pasirodė pranešimas „Keleivių vežimo tarifai nesikeis“. Bet už tai greičiausiai ačiū K.Trapikui. Bent jau tikrai ne merui, inicijavusiam bandymą beprotiškai pakelti kainas.

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 
Reklaminis skydelis