Mes turime 282 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:2652
mod_vvisit_counterŠią savaitę:12839
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:88869
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Rajono vadovai ruošia kalėdinę „dovanėlę“ - brangs bilietai į Vilnių

2017 m. spalio 21 d., šeštadienis Nr.77(1706)

Pirmadienį pirmą kartą susirinkęs naujai suformuotas iš 12 savivaldybės tarybos narių Biudžeto, ekonomikos, aplinkos apsaugos ir kaimo reikalų komitetas svarstė  13 klausimų, vienas iš jų sukėlė aštrią diskusiją – „Dėl keleivių vežimo reguliariais reisais vietinio (priemiestinio) susisiekimo maršrutais tarifų“.

Mero Rimanto Klipčiaus iniciatyvą, nuo šių metų gruodžio 1 d. nustatyti kone 40 proc. didesnį keleivių vežimo tarifą maršrutu Švenčionys-Pabradė-Vilnius-Pabradė-Švenčionys,palaikė tik valdantieji - Artūro Zuoko ir Valdemaro Tomaševskio vadovaujamų partijų atstovai bei liberalas Kęstutis Savickas.

Tarybai priėmus sprendimą (daugumos balsų tam tikrai užteks), UAB ,,Svirka“ autobusų keleivio bilieto kaina nuo Švenčionių iki Vilniaus nuo gruodžio 1 d. bus net 6,15 Eur (buvo 4,41 Eur), iki Pabradės - 2,66 Eur (buvo 1,91 Eur).

Rajono valdžia gali reguliuoti tik rajono vežėjų kainas, tad šis sprendimas neliečia šiuo maršrutu važiuojančių UAB ,,Seknija“ ir UAB ,,Meteorit turas“, kurių kainos šiuo metu yra iki Vilniaus 4,63 Eur ir iki Pabradės 1,67 Eur. Šiuo atveju veikia rinkos ekonomikos pagrindinis įrankis – konkurencija, kurios dėka laimi keleiviai. Nemanau, kad šios kainos nešoktels į viršų po to, kai rajono valdžia priverstinai pabrangins UAB „Svirka“ bilietus.

Po rajono valdžios galimos intervencijos į šį verslo lauką, prognozuojami du atvejai: minėti vežėjai iš Visagino taip pat padidins bilietų kainas, ir nukentės gyventojai, arba jie to pradžioje nedarys, siekdami pervilioti keleivius iš UAB ,,Svirka“. Tikėtina, kad jie pasirinks antrą variantą. Perviliojus keleivius, savivaldybė tikriausiai nutrauks „Svirkos“ maršrutus tuo pretekstu, kad nėra keleivių. O tada neliks kliūčių kelti kainas ir Visagino vežėjams. Bet kokiu atveju einama prie to, kad nukentės keleiviai.

Specifinis rajono valdžios tarnybinis naivumas: jie planuoja, kad grynosios vežėjo (UAB ,,Svirka“) pajamos Vilniaus maršrute padidėtų apie 50,0 tūkst. Eur per metus. Kaip gi reikia neišmanyti ekonomikos, svaičiojant apie papildomas dešimtis tūkstančių ir tikintis, kad taip drastiškai pabranginus bilietus, keleivių srautas nesumažės ir visi „laimingi“ keliaus valdžios nurodytais autobusais. Taip nebus, nes įvedus eurą, socialinė atskirtis vis labiau didėja dėl plataus vartojimo prekių brangimo. Todėl dalis gyventojų bus priversti visai atsisakyti kelionių – net gi vykti gydytis, pagerinti darbo įgūdžius. Ieškantiems geriau apmokamo arba ir bent kokio darbo Vilniuje, beliks trauktis iš rajono.

Nejaugi rajono valdžia nesupranta, kad šiuo kainų padidinimo veiksmu pjauną šaką, ant kurios pati sėdi? Pirmiausia padidės savivaldybės kompensacijos vežėjui už lengvatinį keleivių vežimą - 29,0 tūkst. Eur, už mokinių pavėžėjimą – 8,0 tūkst. Eur. Dėl to papildomai išaugs savivaldybės biudžeto išlaidos per vienerius metus 37,0 tūkst. Eur. Dėl keleivių sumažėjimo didės vežėjo nuostoliai, kuriuos privalo dengti savivaldybė. Kas bebūtų tuo keleivių vežėju, esmė išliks ta pati.

Suprantamas savivaldybės rūpestis – ieškoti galimybių mažinti biudžeto išlaidas. Tai gal paieškokime rezervų kitose biudžeto eilutėse? Pavyzdžiui, siūlau atsisakyti merui patarėjų. Ignalinos, Molėtų merams jie nereikalingi – merai taupo lėšas ir sėkmingai dirba be jų. Per vienerius metus būtų sutaupyta apie 70 tūkst. Eur. Ir nereikėtų apiplėšti žmonių, kurie ir taip sunkiai išgyvena.

Kęstutis TRAPIKAS

Tarybos narys

 
Reklaminis skydelis