Mes turime 295 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1903
mod_vvisit_counterŠią savaitę:1903
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:82875

Juozo Apučio kūrybos puslapiai

2016 m. gegužės 4 d. trečiadienis, Nr.32 (1565)

Balandžio 28 dieną vyko Švenčionių rajono mokinių apskritojo stalo diskusija „Juozo Apučio kūrybos komentuojamieji skaitymai, skirti rašytojo 80-osioms gimimo metinėms“.

Renginyje, kurį organizavo Švenčionių rajono švietimo pagalbos tarnyba, Švenčionių rajono lietuvių kalbos mokytojų metodinis būrelis ir Švenčionėlių miesto biblioteka, dalyvavo visų rajono gimnazijų ir Švenčionių progimnazijos mokiniai bei jų lietuvių kalbos mokytojai. Progimnazijos moksleiviai pristatė J.Apučio biografiją, skaitė rašytojo vaikystės prisiminimus. Gimnazistai aptarė labiausiai patikusias J.Apučio noveles: „Riksmas mėnesienoje“, „Vakarėjant gražios dobilienos“, „Nesmagu, kad liekat vienas“, „Dobilė. 1954 metų naktį“, „Šviečiančios vilko akys“, „Erčia, kur gaivus vanduo“, „Praradimo aidai“, „Šunelis alksnio viršūnėje“, „Šūvis po Marazyno ąžuolu“. Į akis krito tai, kad mokinių pasirinktose analizuoti novelėse dominuoja skaudžios ir šiandien aktualios temos: vienišumas, individo ir bendruomenės konfliktas, nesaugumo būsena, vaikų ir tėvų santykiai, išsiskyrimo skaudulys. Po Juozo Apučio novelės komentuojamojo pristatymo pasirinktu aspektu diskusijos dalyviams kilo nemažai klausimų, į kuriuos stengėsi atsakyti ne tik pranešėjai, bet ir kiti dalyviai. Ypač įdomu buvo klausytis atsakymų į klausimą „Ką reiškia įveikti save?“ Smagu, kad gimnazistai turi savo nuomonę, argumentuotai ją gina, nors jaunosios kartos požiūris į kai kuriuos dalykus jau ne visai sutampa su mūsų, mokytojų, nuomone.

Apibendrindami šį renginį, moksleiviai teigė, kad buvo įdomu visiems susiburti, prisiminti jau skaitytus ar perskaityti naujus rašytojo kūrinius.

Asta ANDRIJAUSKIENĖ

Pabradės „Ryto“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė