Mes turime 300 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:6072
mod_vvisit_counterŠią savaitę:27959
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:71942
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Prizas - kelionė į Vokietiją

2015 m. lapkričio 14 d. šeštadienis, Nr.85 (1521)

Spalio 23-26 d. vyko Vaikų kūrybinės iniciatyvos fondo organizuojama kelionė į Vokietijos miestus Veimarą ir Leipcigą. Į šią kelionę buvo pakviesti ne tik tie mokiniai, kurie ypač gerai atliko šių metų darbus iliustracijų ir vertimų projekte „Tavo žvilgsnis“, bet ir tie, kurie jau keletą metų sėkmingai dalyvauja šio fondo projektuose. Džiaugiuosi, jog VKIF tokį įspūdingą prizą skyrė ir man, beje, pasigirsiu, vieninteliam rajone.

Taigi spalio 23 d. 60 projekto dalyvių iš visos Lietuvos, tarp jų ir aš, pradėjo savo kelionę Vokietijos link. Šeštadienio rytą atvykome į Veimarą, kuris įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Oras buvo šiltas ir gražus, todėl daug laiko praleidome lauke, aplankėme įdomiausius Veimaro senamiesčio objektus. Šis miestas mane sužavėjo savo architektūra.

Nuo Veimaro neatsiejamos poetų J.V.Gėtės ir F.Šilerio pavardės. Pirmiausia aplankėme baroko stiliaus J.V.Gėtės namą, kuriame poetas gyveno beveik 50 metų, o po to – F.Šilerio. Susipažinome su šių poetų gyvenimu ir kūryba. Sužinojome ir pamatėme, jog šių dviejų įžymiausių Vokietijos poetų draugystė įamžinta paminklu. Nors J.V.Gėtė buvo žemesnis už F.Šilerį, tačiau paminkle jie – vieno ūgio, nes, anot vokiečių, didis žmogus negali būti mažesnis. Nepraleidome galimybės Veimare apžiūrėti ir kitų žymių objektų: Herderio bažnyčios, miesto rotušės, Vitumo rūmų, Veimaro pilies.

Nusprendę, kad pirmai dienai įspūdžių ir nuovargio bagažas jau nemažas, keliavome ilsėtis į viešbutį prieš kitą, ilgą, bet ne mažiau malonią, dieną.

Sekmadienį atvykome į Leipcigą. Leipcigas yra ne tik vienas svarbiausių Vokietijos pramonės, bet ir kultūros, švietimo centras su 1409 m. įsteigtu universitetu, kurį mes ir aplankėme. Leipcigo universitete studijavo poetai J.V.Gėtė, F.Nyčė, kompozitorius R.Šumanas, dabartinė Vokietijos kanclerė Angela Merkel. Studentų sąrašuose buvo ir garsių Lietuvos šeimų atstovų: Chodkevičiai, Oginskiai. Leipcigo universitetas yra netoli Augusto aikštės. Tai didžiausia Vokietijos aikštė, o jos plotas - 40000 kv. m. Aikštėje yra didžiausias miesto pastatas. Pakilimas į 120 metrų aukštį man paliko didelį įspūdį. Verta buvo nugalėti aukščio baimę ir pasigrožėti Leipcigo panorama.

Leipcigas yra garsiausio pasaulio kompozitoriaus ir vargonininko Johano Sebastiano Bacho gimtinė, todėl apsilankėme kompozitoriaus garbei įkurtame muziejuje, kuriame eksponuojami J.S.Bacho asmeniniai daiktai, vertingi archyvai ir kūriniai. Name, kuriame įrengtas muziejus, nuo 1723 m. iki savo mirties gyveno ir pats kompozitorius. Aplankėme šv.Tomo bažnyčią, kurioje chorvedžiu dirbo Bachas. Šioje didingoje vėlyvosios gotikos bažnyčioje yra kompozitoriaus kapas.

Vaikštinėdami po Leipcigą, aplankėme vieną didžiausių, moderniausių Europos geležinkelio stočių. Leipcigo geležinkelio stotis yra trijų aukštų: apatinis ir vidurinis aukštai – prekybos ir paslaugų centrai, o viršutinis – transportavimo centras, turi net 26 peronus.

Sekmadienio vakarą pavargę, bet pasisėmę žinių, patirties ir įvairių emocijų, iškeliavome namo.

Labai džiaugiuosi, jog turėjau galimybę dalyvauti šioje kelionėje, nes labai daug pamačiau ir sužinojau, patobulinau savo anglų kalbos žinias, susipažinau su vokiečių kultūra, kuri paliko man gilų įspūdį. Pastebėjau, kad Vokietijoje niekas neskuba, netgi parduotuvės sekmadienį nedirba, miesto gyvenimas teka ramia vaga, o žmonės linksmi ir atsipalaidavę.