Mes turime 254 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:366
mod_vvisit_counterŠią savaitę:4710
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:46477

Sulaukęs palankaus VTEK sprendimo, V.Bulka įžvelgia konkurento ir administracijos suokalbį

2015 m. vasario 21 d., šeštadienis, Nr.14 (1450)

Arba – kodėl vasarą nevažiuoja autobusai?

VTEK svetainėje patalpintas šių metų vasario 11 d. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos (VTEK) priimtas sprendimas „Dėl Vytauto Bulkos“. Atlikusi tyrimą ir įvertinusi visas aplinkybes, VTEK nustatė: Švenčionių rajono savivaldybės tarybos narys ir Vietinio keleivinio transporto kontrolierius Vytautas Bulka, tikrindamas UAB „Revaja“ vežėjus, nepažeidė viešų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo normų.

Nors daugelis galvoja, kad vienintelis vežėjas rajone yra „Svirka“, taip nėra. Rajone keleivius taip pat veža Visagino, Molėtų, Ignalinos, Utenos keleivių vežimo įmonės ir UAB „Revaja“, o moksleivių atostogų metu nutraukiami reisai – tikrai ne Vytauto Bulkos sprendimas. Vežėjas dėl to patiria nuostolius, prastovi autobusai, vairuotojai, suprasdami situacijos sudėtingumą, eina nemokamų atostogų.

Konflikto, kuris šįkart atsidūrė VTEK akiratyje, užuomazgos slypi giliau, negu gali pasirodyti. Paprastai skundus VTEK rašinėja opozicija, bet šįkart buvo kitaip. Savivaldybės administracijos direktorės sprendimu, abiejų konkuruojančių keleivių vežimo įmonių - UAB „Svirka“ ir UAB „Revaja“ - vadovai Vytautas Bulka ir Vaclavas Gabrinovičius (abudu – tarybos nariai) buvo paskirti visuomeniniais kontrolieriais. Tai reiškia, kad jie galėjo tikrinti ir vienas kito autobusus, ir visus kitus keleivių vežėjus. Vytautas Bulka patikrino UAB „Revaja“ autobusą. Pastarosios vadovas Vaclavas Gabrinovičius dėl patikrinimo apskundė Vytautą Bulką rajono savivaldybės administracijai. Administracija kreipėsi į Konkurencijos tarnybą, kad pastaroji išaiškintų, ar V.Bulkos veiksmai nepažeidžia viešų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje. Konkurencijos tarnyba raštą perdavė VTEK, ir pastaroji pradėjo tyrimą rajono savivaldybės administracijos prašymo pagrindu. Keista tai, kad tas pats asmuo, paskyręs V.Bulką (bet ne tik jį!) kontrolieriumi, vėliau tarsi skundžia savo paties veiksmus arba bent jau abejoja jų teisėtumu. Be to, konkurencijos tarnybos prašoma įvertinti tik vieno iš kontrolierių – Vytauto Bulkos – galimą interesų prieštaravimą, nors situacija absoliučiai tokia pati ir dėl kito kontrolieriaus – Vaclavo Gabrinovičiaus. VTEK sprendimo dalis administracijos atžvilgiu nepalanki – rajono administracijos direktoriui siūloma neskirti bendrovių, kurios užsiima keleivių pervežimo paslaugų teikimu savivaldybės teritorijoje, darbuotojų, akcininkų Vietinio keleivinio kelių transporto kontrolieriais.

 

Vytautas Bulka jaučiasi nukentėjęs, nors VTEK priėmė jam palankų sprendimą ir konstatavo, kad jis nieko nepažeidė, bei įžvelgia politikavimą ir dėsto savo motyvus:„Administracijos direktorė Vida Rastenienė ir mano konkurentas Vaclavas Gabrinovičius, būdami vienos partijos nariai – LVŽS, paprastai sakant, valstiečių partijos, veikia prieš mane. Manau, todėl ir tokia nelygybė – dėl manęs kreipiasi į Konkurencijos tarnybą, dėl savo bendrapartiečio – ne.

Be to, politikuodami ir bandydami mane išstumti iš keleivių vežimo verslo, jie sukuria problemų rajono gyventojams. Rajono savivaldybės administracijos direktorius privalo užtikrinti keleivių vežimą. Tuo tarpu direktorės V.Rastenienės potvarkiais vasarą nutraukiama daugelis maršrutų. Man pirmiausia apmaudu, kad žmonės, neturėdami kuo važiuoti, keikia mane ir galvoja, kad čia aš nenoriu vežti keleivių. Pagalvokit, kur logika? Mano įmonė praranda pajamas, patiria nuostolių, vairuotojai tuo metu neturi darbo. Koks vadovas to norėtų?

Ne, gerbiamieji, ne Bulka priima sprendimus nutraukti maršrutus, o administracijos direktorius. Keleivių vežėjas negali važiuoti, kur pats sugalvoja, visi maršrutai nustatomi rajono savivaldybės administracijos.

Tuo laiku, kai vasarą maršrutai nutraukti, UAB „Revaja“ pasiskelbia ir pradeda reguliariai vežioti keleivius...

UAB „Svirka“ yra laimėjusi savivaldybės skelbtą viešą konkursą, vėliau sutartis buvo pratęsta, kadangi vežėjas tinkamai vykdė įsipareigojimus, tad visi priekaištai, kad vežu keleivius be konkurso, neturi pagrindo. Be to, Konstitucinis teismas konstatavo, kad savivaldybės turi teisę ir be konkurso pasirinkti keleivių vežimo įmonę ir su ja sudaryti sutartį“.

Stasys ZAKARAUSKAS