Mes turime 233 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:592
mod_vvisit_counterŠią savaitę:19136
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:66462
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

2014 m. eismo įvykiuose Švenčionių r. žuvo 4 žmonės

2015 m. sausio 14 d., tečiadienis Nr.3 (1439)

Nors jau ir 2015 m. sausis įpusėjo, bet vis dar bandome analizuoti 2014-uosius. Apie tai, kokia situacija buvo 2014 m. eismo saugumo srityje, kalbuosi su Vilniaus aps. VPK Švenčionių r. PK Kelių policijos poskyrio viršininku Igor Anisin. Ir prasideda mūsų pokalbis nuo įskaitinių eismo įvykių ir jų pasekmių.

- Liūdna, bet tenka konstatuoti, kad 2014 m. buvo gerokai prastesni nei 2013, nes pernai įskaitinių įvykių buvo 18, jų metu žuvo 4 žmonės ir 19 buvo sužeista. Iš 4 žuvusių – net 3 pėstieji. Vadinasi, kiek bekalbėtum, kiek įvairiausių akcijų organizuotum, pėstieji kaip buvo, taip ir lieka sunkiausiai prognozuojama eismo dalyvių grupe. Beje, 2014 m. už tai, kad ignoravo KET reikalavimus, buvo nubausti 129 pėstieji, ir baudos dabar jau nesimboliškos. Minimali bauda, kurią tenka sumokėti KET pažeidusiam pėsčiajam – 23 eurai, bet, kaip matome, tai nepadėjo išvengti skaudžių pasekmių, bet grįžkime prie 2013 m. įskaitinių įvykių. Užpernai užfiksuota 13 įskaitinių eismo įvykių, kurių metu 1 žmogus žuvo ir 13 sužeista. Kaip matome, 2014 m. žuvo trimis ir sužeista šešiais žmonėmis daugiau nei 2013-aisiais, - apie įskaitinius įvykius ir jų pasekmes pasakoja Igor Anisisn.

- Kokie pagrindiniai Kelių eismo taisyklių pažeidimai užfiksuoti 2014 m.?

- Iš viso už Kelių eismo taisyklių pažeidimus 2014 m. nubausta 3219 eismo dalyvių. Daugiausia – už leistino greičio viršijimą – 1314. Už tai, kad leistiną greitį viršijo nuo 10 iki 20 km/h nubausta 507 vairuotojai, nuo 20 iki 30 km/h greitį viršijo 617 vairuotojų, nuo 30 iki 40 km/h – 140 vairuotojų, nuo 40 iki 50 km/h viršijo greitį 32 vairuotojai ir 6 greitį viršijo virš 50 km/h. Kaip matote, dažniausia greitis viršijamas nuo 20 iki 30 km. Informaciją apie mūsų rajono gyventojų viršytą greitį gauname iš visos šalies. Per 2014 m. nustatyti 163 atvejai, kai motorines transporto priemones vairavo išgėrę piliečiai, 54 nustatytas lengvas girtumo laipsnis, 46 – vidutinis ir sunkus. 63 neblaivūs piliečiai vairavo transporto priemones be teisių. Pakartotinai neblaivūs vairavo 13 piliečių. Vis dar girti važinėja dviratininkai, tokių 2014 m. buvo 130. Ne tiek daug ir nuo vairuotojų atsilieka... Išaiškinti 232 atvejai, kai buvo važiuojama neprisisegus saugos diržų. Beje, dabar panaikintas punktas dėl teisių atėmimo, liko tik baudos. 2014 m. nustatyta 13 chuliganiško ir pavojingo vairavimo atvejų, prie tokių priskiriamas ir jaunų vairuotojų mėgstamas užsiėmimas sukti saulutes. Noriu priminti, kad už chuliganišką ir pavojingą vairavimą ne tik baudas tenka mokėti, bet ir teisė vairuoti atimama nuo vienerių iki dvejų metų. Vis dar pasitaiko nemažai atvejų, kai vairuotojai važiuoja transporto priemone su pasibaigusia technine apžiūra arba be civilinės atsakomybės draudimo. Niekaip negaliu suprasti tokių „drąsuolių“. Čia kalbu ne apie baudą, kurią tenka sumokėti, o apie tai, kiek viskas kainuotų, jei važiuodamas civilinės atsakomybės draudimu neapdrausta transporto priemone sukeltum eismo įvykį, kiek tada kainuotų važiavimas be draudimo? – apie nustatytus pažeidimus kalba Švenčionių r. PK Kelių policijos poskyrio viršininkas Igor Anisin.

- Ar buvo atvejų, kai policijos pareigūnai panaikino transporto priemonės techninę apžiūrą?

- Taip, buvo ir ne vienas. Pagrindinės priežastys – tamsinti stiklai ir žibintai, kai vietoj gamintojo numatytų statomi ksenonai. Kažkodėl statydami tokius žibintus vairuotojai nepagalvoja apie kitus eismo dalyvius, gal po to, kai teko papildomai pareiti tech. apžiūrą, bus kitaip žiūrima į KET reikalavimus.

- Nuo sausio 1 d. 0,4 promilės liko tik B kategorijoje?

- Taip, įstatymų leidėjai sugriežtino reikalavimus. Dabar nuo 0 iki 0,4 promilės įpūtę pradedantys vairuotojai mokės baudą nuo 231 iki 289 eurų, o taksi automobilių, mopedų, motociklų, triračių, keturračių ir transporto priemonių, kurių masė didesnė nei 3,5 tonų arba turinčių daugiau nei 9 sėdimas vietas arba vežančių pavojingus krovinius, vairavimas, kai nustatomas lengvas girtumas nuo 0 iki 0,4 promilės, kainuos nuo 144 iki 289 eurų. Sumos nemažos, bet vairuotojo pažymėjimas neatimamas. Štai tiek šį kartą, o baigdamas šią apžvalgą, eismo dalyviams norėčiau palinkėti tolerancijos vienas kito atžvilgiu, laikytis KET reikalavimų, ypač atsargūs turėtų būti pėstieji ir dviratininkai. Kai slidu, užtenka slystelėti ir gali atsidurti po pravažiuojančios transporto priemonės ratais, - baigdamas mūsų pokalbį sako Švenčionių r. PK Kelių policijos poskyrio viršininkas Igor Anisin, o aš pabaigai norėčiau pateikti dar kelis skaičius. 2014 m. Lietuvoje užregistruota 3244 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu 265 žmonės žuvo ir 3757 buvo sužeista.

Algis JAKŠTAS