Mes turime 394 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:289
mod_vvisit_counterŠią savaitę:14852
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:14852

Į Lietuvos kelius išriedėjęs LESTO elektromobilis tirs praktines ekotransporto pritaikymo galimybes

2013 m. rugpjūčio 7 d., trečiadienis Nr.56 (1299)

Elektros skirstomojo tinklo operatorė AB LESTO, norėdama atlikti bandymus ir praktiškai įvertinti elektromobilio panaudojimo galimybes ir potencialą Lietuvos klimato ir kelių sąlygomis, 3 metams išnuomojo elektromobilį „Nissan LEAF“. Pasaulyje šis penkiavietis elektromobilis yra populiariausias.

LESTO įžvelgia didelį potencialą elektromobilių plėtrai ateityje – efektyviau energiją vartojančios naujos technologijos ir jų diegimas automobilių pramonėje tampa vis konkurencingesnis rinkoje, ypač lyginant su senais, tradicinį iškastinį kurą naudojančiais automobiliais. Nuvažiuoti 100 km elektromobiliu kainuoja tik apie 4-8 Lt, kadangi elektra yra santykinai pigesnė ir efektyviau vartojama, lyginant su tradiciniais degalais. Idealiomis sąlygomis elektros variklis gali pasiekti net 95% efektyvumą, o iškastiniu kuru varomų automobilių efektyvumas nesiekia ir 50%.

Pirmąjį gamyklinį penkiavietį elektromobilio modelį LESTO išnuomojo norėdama atlikti eksperimentus visų metų laikotarpiu – išbandyti elektromobilį žiemą ir vasarą, paskaičiuoti, kiek realybėje galima sutaupyti sąnaudų degalams, kiek toks elektromobilis yra pigesnis ar brangesnis, lyginant su įprastomis transporto priemonėmis, įvertinus visas eksploatavimo ir degalų sąnaudas. Pats elektromobilis yra brangesnis, tačiau jo eksploatacija yra pigesnė, taip pat mažiau kainuoja ir važiavimui reikalinga elektros energija, ypač elektromobilį kraunant nakties metu.

Naujausio „Nissan LEAF“ modelio baterijos gamtą tausojantiems automobiliams leidžia nuvažiuoti iki 199 km, greitosios įkrovos stotelė leidžia elektromobilį įkrauti trumpiau nei per 30 minučių, elektromobilį galima krauti ir iš įprasto 230V įtampos tinklo.

Komerciškai eksploatuojamas elektromobilis, esant dabartinėms techninėms charakteristikoms ir specifinėms naudojimo sąlygoms, jau atsiperka, kadangi sąnaudos degalams ir eksploatacijai yra daug kartų mažesnės, lyginant su tradiciniais automobiliais. Taip pat tokiems automobiliams sudarytos lengvatos – galima važiuoti autobusų juosta, nemokamai statyti stovėjimo aikštelėse.

Elektromobilis bus išmėginamas įvairiems bendrovės veiklos tikslams pasiekti – jis pabuvos ir transporto priemone, naudojama ūkinei veiklai ir apskaitos prietaisų rodmenų nurašymui, tarnybiniu automobiliu, taip pat ir įmonės reprezentacijai. Bus siekiama, kad elektromobilis nestovėtų nė dienos.

Planuojama, jog palaipsniui Lietuvoje atsiras pirmieji elektromobilių įkrovos taškai ir kita reikalinga infrastruktūra, bendrovė LESTO taip pat svarsto galimybes prisidėti prie tokios infrastruktūros plėtros, todėl nori būti pasiruošusi pasiūlyti geriausius sprendimus būsimiems elektromobilių savininkams. LESTO pirmąją greitosios įkrovos stotelę planuoja įrengti prie centrinės buveinės Žvejų g., Vilniuje.