Mes turime 378 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4722
mod_vvisit_counterŠią savaitę:20923
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:96953
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Pirmieji žingsneliai su Reggio Emilia

2012 m. gruodžio 1 d. šeštadienis Nr.92 (1236)

Prieš keletą metų išgirdome apie Reggio Emilia vaikų ugdymo metodą ir labai susidomėjome. Skaitėme straipsnius, atsiliepimus internete, labai rūpėjo sužinoti, kas tai ir kokios to vaikų ugdymo metodo pritaikymo galimybės Lietuvoje.

Iš arčiau su šia sistema susipažinome seminare „Ikimokyklinio ugdymo naujovės. Reggio Emilia vaikų ugdymo metodų taikymo galimybės“, kurį organizavo Vaikystės pedagogikos centras „Lazdynėlis“.

Reggio Emilia – nedidukas miestelis Šiaurės Italijoje, garsėjantis inovatyviais švietimo srities pasiekimais. Čia kūrybingai bendradarbiaujant pedagogams ir tėvams išplėtota unikali tarptautinį pripažinimą pelniusi vaikų ugdymo sistema. Per daugiau nei 30 pastarųjų veiklos metų Reggio Emilia sistema rėmėsi pačių sudarytomis savitomis filosofinėmis ir pedagoginėmis prielaidomis, veiklos organizavimo metodais ir aplinkos projektavimo principais, kurie šiandienos pedagogams tapo naujų idėjų ir ugdymo procesų pagrindu. Reggio Emilia sistema žinoma visame pasaulyje. Jos centrai įkurti Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Islandijoje, Ispanijoje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, JAV ir kt. Reggio Emilia sistemos elementai jau keleri metai taikomi ir Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose.

Reggio Emilia sistemos įkvėpėjas yra pedagogas Loris Malaguzzi, teigiantis, kad vaikas turi mažiausiai šimtą kalbų. Tai – menas, muzika, šokis, konstravimas, rašymas, kalbėjimas, dainavimas, drama, šešėlių teatras... Pasak žymiojo pedagogo, kiekvienas vaikas yra unikalus, atviras, trokštantis žinių, kupinas smalsumo ir nuostabos, noro bendrauti ir pažinti. Jis mokosi vertinti save, pagrįsti savo nuomonę, kritiškai mąstyti, tačiau tuo pačiu ir kurti pilnaverčius ryšius su kitais ir bendrauti. Taigi, ugdymas orientuojamas į kiekvieną vaiką, susijusį su kitais vaikais, šeima, pedagogais, bendruomene ir mokykla.

Unikali priemonė – naudojami šviesos stalai. Stalo šviesa kuria ypatingą įspūdį, paryškina vaizdą, kūrinio detales galima stumdyti, laisvai taisyti savo kompoziciją.

Šiais mokslo metais mes irgi bandome Reggio Emilia sistemos elementus integruoti į bendrą ugdymo sistemą, taip ją papildydami ir praturtindami. Įsigijome šviesos dėžutes. Jų pagalba ugdome šiuos vaikų gebėjimus – turtėja vaiko vaizduotė, kūrybiškumas, medžiagų, spalvų derinimas (meninė kompetencija); veikdami greta vienas kito vaikai derina savo veiksmus, bendrauja (socialinė kompetencija); raidės, ženklai, formos, spalvos, reiškiniai praturtina vaiko pažinimą (pažinimo kompetencija); vaikai pasakoja, kuria istorijas, eilėraščius, mokosi rašto elementų (kalbos kompetencija); lavina smulkiąją motoriką, sužino apie saugų elgesį gamtoje, gatvėje ir kt. (sveikatos saugojimo kompetencija).

Ugdymo programa lanksti, papildoma naujomis idėjomis pagal vaikų poreikius, todėl mažyliai gali natūraliai vystytis. Dienos ritmas leidžia vaikams patiems nustatyti savo tempą, paliekama pakankamai laiko baigti užsiėmimus. Numatytas veiklas galima keisti, o užduotys gali kilti atsitiktinai. Vaikai išreiškia save įvairiausiais būdais, todėl grupėje naudojamos įvairiausios priemonės. Saviraiška integruota į visą ugdymosi procesą. Tokia veikla didina vaikų pasitikėjimą savo intelektualiniais sugebėjimais ir sustiprina jų norą toliau ugdytis. Vaikai patiria daug teigiamų emocijų.

Grupėse vyrauja tokia atmosfera, kad vaikai nuolat jaučia suaugusiųjų palaikymą, nebijo daryti klaidų, rizikuoja atrasti naujus dalykus. Vaikai jaučiasi laisvi, nebijo patriukšmauti, daryti netvarką. Čia jie gali saugiai palikti savo nebaigtą darbą rytojui ar susirasti vietą, kuri juos geriausiai nuteikia darbui. Tai suteikia vaikui susidomėjimą ir naują pažinimą. Mažylis iš prigimties yra labai smalsus, o mes kartais jį apkrauname „negyva“ informacija, bet juk viską galima perteikti per pojūčius.

Danguolė JURKOVLIANEC

Švenčionių lopšelio-darželio „Gandriukas“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui

 
Reklaminis skydelis