Mes turime 219 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:508
mod_vvisit_counterŠią savaitę:19052
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:66378
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Prasideda Strūnaičio gatvės rekonstrukcija, Švenčionyse atsiras dar vienas šviesoforas

2012 m. lapkričio 3 d. šeštadienis Nr.84 (1228)

Startuoja ilgai lauktas projektas „Švenčionių miesto Vilniaus gatvės dalies šaligatvių ir Strūnaičio gatvės rekonstrukcija“. Projekto vadovas rajono savivaldybės Vietinio ūkio skyriaus vyr. specialistas Grigorijus Avinas patikslina, kodėl ilgai laukta – iki rangos sutarties eita maždaug 2 metus. Spalio viduryje ši sutartis pagaliau pasirašyta su konkursą laimėjusia UAB „Kerista“. Rangovas – UAB „Kerista“ – neblogas, yra dirbęs poroje objektų tik kitam statuse – kaip subrangovas. Planuota projekto vertė (su partnerių lėšomis) buvo 11,5 mln. Lt, bet įvykdžius  darbų ir paslaugų viešuosius pirkimus šiek tiek lėšų  sutaupyta ir galutinė projekto vertė liko 9 mln. 300 tūkst. Lt.

Projekto įgyvendinimo terminas – 18 mėnesių. Pagrindiniai darbai bus vykdomi kitų metų vasarą, bet kai kurie prasidės dar šiais metais. Projekto vadovo G.Avino žiniomis, rangovas pradės nuo medžių pjovimo, kuriam dabar tinkamas metas, statybų aikštelės paruošimo, lietaus kanalizacijos kolektorių paklojimo darbų. Projektas įgyvendinamas su partneriais, vienas jų – AB Lesto – jau pradeda darbus.

- Pirmieji, kas pajus statybų nemalonumus, tai Strūnaičio gatvės gyventojai nuo 4-ojo namo iki sankryžos su Partizanų gatve. Taip, tai iš tikrųjų nemalonūs dalykai – tranšėjos, išardytas gruntas, purvas, tad tikimės gyventojų supratimo ir kantrybės, - sako projekto vadovas Grigorijus Avinas.

Pirmiausia bus vykdomas elektros įvadų kabeliavimas ir kartu bus klojami apšvietimo kabeliai.

Projektą bendrai finansuoja ES Regioninės plėtros fondas, valstybės biudžetas, Lietuvos automobilių direkcija, savivaldybės biudžetas, taip pat prisideda AB Lesto, galbūt prie šio projekto įgyvendinimo prisidės ir AB Teo. Jie turėtų perkelti savo ryšių kanalizaciją ir kabelius.

Įgyvendinant projektą Strūnaičio gatvėje bus įrengtas naujas apšvietimas, inžineriniai tinklai, nauji šaligatviai, asfalto danga.

Į projektą patenka ir dalis Vilniaus g. – nuo „Husqvarnos“ parduotuvės iki buvusio „Snoro“ senojo kioskelio ir teritorija prie pašto. Ši teritorija bus perplanuota, šiek tiek kitaip eis šaligatviai, bus naujas apšvietimas.

Pasak projekto vadovo Grigorijaus Avino, projektas techniškai sudėtingas. Kadangi dalyvauja daug partnerių, padidėja rizika, kad gali būti įvairių nesklandumų, nukrypimų, pakeitimų. Kažkuriam partnerių gali būti sumažintas finansavimas, kažkas gali atsisakyti vykdyti darbus ir pan. Galimi ir techniniai pakeitimai. Projektas rengtas prieš 2 metus. Situacija keičiasi, per tą laiką galėjo atsirasti naujų tinklų, naujų suformuotų sklypų ir pan., ko negalima buvo numatyti.

- Jeigu tai būtų pirmasis infrastruktūros projektas, gal ir labai optimistiškai žiūrėčiau, bet patirtis rodo, kad niekada negali būti garantuotas, jog viskas vyks taip, kaip numatyta sutartyje, - sako G.Avinas.

Gyventojai piktinasi, kad tvarkomos gatvės susiaurinamos. G.Avinas paaiškino, kad normos,  reglamentuojančios projektavimą, kartais toli nuo realybės, tačiau jomis vis tiek reikia vadovautis. Gyventojai niekada iki projekto darbų pradžios nėra išsakę savo pastabų dėl to, nors apie parengtus projektus visada skelbiama, gyventojai gali ateiti į Švenčionių rajono savivaldybės Vietinio ūkio skyrių (327 kab.) susipažinti su projektiniais sprendimais, pareikšti pasiūlymus.

Strūnaičio gatvei susiaurinimas negresia. Šios gatvės kategorija „C“, per parą ja vidutiniškai pravažiuoja 2300 automobilių. Gatvės plotis pradžioje bus 7-9 metrai, ties sankryža su Vilniaus gatve atsiras dar viena eismo juosta, leidžianti be problemų sukti į dešinę, bus įrengtas dar vienas šviesoforas. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad rytais sukant į kairę mašina šioje sankryžoje stovi iki 3 minučių. Pastačius šviesoforą, jeigu nebus sukančių į kairę, eismas Vilniaus gatve nebus draudžiamas, bet jeigu iš Strūnaičio gatvės automobilis norės sukti į kairę, suveiks davikliai ir jam iškart užsidegs rodyklė į kairę.

Pagal dabar esantį plotį gatvė toliau eis 7 metrų, o gatvės pabaiga nuo sankryžos su Lauko gatve, deja, dėl tankiai užstatytos teritorijos bus tik 6,5 m pločio su šaligatviu vienoje pusėje. Toje vietoje plačiau neįmanoma.

Šiame projekte bus keletas naujovių – taikomos pažangios technologijos. Kad būtų mažiau teršiama aplinka, taupiau dirbama, viršutinis asfalto sluoksnis bus nufrezuotas ir neišvežamas, kaip anksčiau, o maišomas su skalda ir naudojamas pagrindams.

Kita naujovė – dalis tinklų bus klojama betranšėjiniu metodu. Bus kasamos duobės kas 30-40-50 metrų, o tarpai gręžiami. Kadangi gatvė siaura, taikyti atvirą kasimą kai kur techniškai neįmanoma. Gatvė ilga, o lietaus ir nuotekų tinklai bus savitakiniai, tad kai kur tinklų įgilinimas sieks 5 metrus. Savitakiniai tinklai, skirtingai nuo siurblinių, nereikalauja papildomos priežiūros ir jeigu tinkamai pakloti, 75 metus funkcionuoja be problemų. Strūnaičio gatvėje bus įgyvendinti geriausi techniniai sprendimai.

Irena PAULIUKEVIČIENĖ