Mes turime 383 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3261
mod_vvisit_counterŠią savaitę:19462
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:95492
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Kelionė į mokyklą tampa laimės išbandymu...

2019 m. vasario 9 d., šeštadienis Nr.11 (1831)

Jeigu į mokyklą išvykęs vaikas neatsidūrė griovyje, ligoninėje ar jo nenunešė vilkas, vadinasi, vaiką saugo angelai...

 

Ar saugus vaiko kelias į mokyklą?

Taip jau būna, kad patrauki siūlo galą – ir vyniojasi kamuolys. Kai spausdinome pasakojimą apie tris (pradinuką, priešmokyklinuką ir septintokę) Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos moksleivius, gyvenančius Bielkiškės k. ir Padvarės vns., kuriuos Pabradės „Ryto“ gimnazija, neseniai perėmusi šį maršrutą, atsisakė vežioti mokykliniu autobusu, labai pavojingame Vilniaus kelyje dar vieno vaiko jau tykojo nelaimė. Sausio 28-osios rytą šiame kelyje prieš pat mero Rimanto Klipčiaus nosį automobilis partrenkė į maršrutinį autobusą ėjusią devynmetę. Kaip vėliau paaiškėjo, meras buvo įvykio vietoje. Manote, kad tai privertė valdininkus pažvelgti į situaciją kitomis akimis? Kad tik ne – net jei vilkas vaiką nuneštų, jie turbūt nekrūptelėtų.

Vieno pokalbio metu buvęs vicemeras Kęstutis Trapikas negalėjo patikėti išgirdęs, kad tų vaikų ir toliau mokykla nevežioja. Pasak jo, dar galima suprasti, kad gali nereaguoti į tėvų prašymus ar kritiką spaudoje, bet juk čia įvyko nelaimingas atsitikimas. Vaikas buvo operuotas, iki šiol ligoninėje. Kaip galima toliau taip neatsakingai elgtis? Jeigu problema tik tie trys vaikai, ji nesunkiai sprendžiama, tik reikia noro tų asmenų, kieno rankose valdžia ir pinigai. Nebent tokių atvejų rajone gerokai daugiau, negu yra žinoma? Po paviešintos istorijos jau atsiliepė žmonių, kurie sakė, kad ir į Švenčionių mokyklas vykstantiems vaikams tenka eiti laukais, kuriuose vilkai stirnas vaikosi.

Ir pasiekus maršrutinio autobuso stotelę, dar negali būti tikras, kad vaikas sėkmingai pateks į mokyklą arba į namus po pamokų.

 

Autobusai važiuoja grioviais

Rajone dar nėra buvę, kad savaitės laikotarpiu du kartus autobuso kelionė baigtųsi griovyje. Su naujuoju keleivių vežėju patyrėme ir tai.

Sausio 28 d. Ziboliškės kelyje maršrutinis autobusas nuvažiavo į griovį. Jis vežė daugiausia moksleivius. Sulėkė tėvai kas galėjo, išsivežė vaikus, o autobusas visą pusdienį riogsojo griovyje, kol atsirado, kas ištrauks. Savivaldybės valdomos įmonės transporto praktiškai nebeturi, keleivių vežėjas – juo labiau, gerai, kad bent keleivius kažkaip veža. Šaltinio įmonėje teigimu, vairuotojai bėga dėl nepakeliamų darbo sąlygų: autobusai genda, autodalių nėra, remontuoti tenka po atviru dangumi, net įrankių nėra – vaikšto skolintis į netoliese esančią įmonę.

Apie įvykį policijai nebuvo pranešta – autobusas neaplamdytas, keleiviai nenukentėjo, neskaitant vaikų išgąsčio. Įvykio liudininkas tik fotografijoje užfiksavo šį įvykį.

Vasario 4 d. apie 15 val., kaip teigiama, tas pats autobusas vėl atsidūrė griovyje. Šįkart jau buvo blogiau. Kaip pasakoja įvykio liudininkai, autobusas pasviro ant dešinio šono taip, kad užsiblokavo durys, ir vaikai jame kurį laiką buvo įkalinti. Vėl angelai saugojo vaikus – niekas nenukentėjo, žinoma, jeigu neskaityti vaikų išgąsčio. Šis įvykis jau turėjo platų atgarsį. Mat kažkas paskambino tel. 112, ir atlėkė, įvykio dalyvio teigimu, net dvi greitosios, policija. Policija pranešė: „2019-02-04 15.39 val. gautas pranešimas, kad kelyje Naujas Strūnaitis-Toleikos, ties Varniškių km. dėl slidžios kelio dangos nuo kelio nuslydo maršrutinis autobusas „Mercedes Benz“ (vežantis vaikus). Įvykio metu niekas nenukentėjo“. Tai, pasirodo, rajono valdžia dar ir slidžių kelių nebarsto? Saugus kaimo vaikų kelias į mokyklą rajone niekam nerūpi?

 

Autobusai – abejotinos būklės

Apie mero išgirtojo naujojo keleivių vežėjo žadėtų visiškai naujų ekologiškų autobusų būklę daug pasako ne tik tai, kad vairuotojai pavargo juos remontuoti po atviru dangumi, bet ir oficialių įstaigų išvados. Lietuvos transporto saugos direkcija 2018 m lapkričio 26 d. konstatavo: „UAB „Transporto centras“ autobusai atitinka Euro II standartą“. Tai labai žemas standartas. O kur gi mero žadėtieji tik nauji, ekologiški, neteršiantys aplinkos, atitinkantys Euro IV standartą autobusai visu sutarties vykdymo laikotarpiu? Juk viešojo pirkimo konkurso sąlygose buvo toks reikalavimas. Savivaldybės buldozeriu stumtas konkurso nugalėtojas pasiūlė 13 naujutėlaičių autobusų, atitinkančių standartą Euro IV, kurių pirmos registracijos metai 2018. O ką mes matome dabar? Išgirtasis „Transporto centras“, pažeisdamas sutartį, naudoja itin senus 1998-2005 m. pagamintus autobusus. Savivaldybės vadovai dedasi esą akli ir kurti.

 

Tegyvuoja ostapai benderiai!

Jau vien pamačius tuos naujais vadinamus autobusus kilo abejonių dėl naujumo. Kad perdažyti – taip, bet ne daugiau. Pirmą važiavimo dieną patikrinusi kelis maršrutus, Lietuvos transporto saugos direkcija vieną autobusą dėl techninės būklės visai pašalino iš maršruto. Su naujais automobiliais taip nenutinka...

O kaip gi sutarties sąlygos? Jas reikia kažkaip vykdyti. Kol kas nežinia, kas tie ostapai benderiai, bet veikė ne prasčiau. Autobusai ne tik buvo papuošti lipdukais Euro IV, bet ir atsirado kažkokios pažymos, kuriose nurodyta, kad 20 metų senumo autobusai atitinka Euro V standartą. Jau net ne Euro IV, o Euro V!

Šaltinių teigimu, tokius stebuklus siūlo Šalčininkų autobusų parkas vos už kelis tūkstančius eurų. Taip pat rajono vadovų oficialiai minimos pažymos, išduotos nedidelės Vokietijos bendrovės „Marep“, besiverčiančios tik žemės ūkio technikos aptarnavimu. „Marep“ neturi nieko bendro su keleiviniu transportu ir jo gamintojais. Ar tik ne tarptautinis skandaliukas čia bręsta?

VĮ „Regitra“ duomenimis, nė vienas UAB „Transporto centras“ autobusas neatitinka Euro Vstandarto. Tai – oficialu.

Tai ar saugi mūsų vaikų kelionė į mokyklą su naujuoju vežėju?

Irena PAULIUKEVIČIENĖ

 
Reklaminis skydelis