Mes turime 273 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:34
mod_vvisit_counterŠią savaitę:25164
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:72490
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Du kartus pažeidusiam įstatymą merui Rimantui Klipčiui skelbiama apkalta

2018 m. birželio 23 d., šeštadienis Nr.46 (1770)

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS NARIAI

 

Švenčionių rajono savivaldybės tarybai

 

TEIKIMAS

Dėl Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario – mero Rimanto Klipčiaus įgaliojimų netekimo procedūros pradėjimo

2018-06-12

Švenčionys

 

Mes, žemiau pasirašę Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nariai,

vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 251 str. 1 d. nuostata, kad savivaldybės tarybos nario – mero įgaliojimų netekimo savivaldybės tarybos sprendimu procedūrą savivaldybės taryba taiko savivaldybės tarybos nariui – merui dėl Konstitucijai ir įstatymams prieštaraujančių jų veiksmų, padarytų einant savivaldybės tarybos nario ar savivaldybės tarybos nario – mero pareigas, siekdama išspręsti tokių asmenų atsakomybės klausimą,

būdami įsitikinę, kad Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario – mero Rimanto Klipčiaus veiksmus, kuriais ne vieną kartą pažeistos Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo nuostatos, būtina objektyviai ir išsamiai ištirti įvertinti ar Švenčionių rajono savivaldybės tarybos narys – meras Rimantas Klipčiaus nesulaužė duotos priesaikos,

teikiame šį teikimą ir siūlome Švenčionių rajono savivaldybės tarybai pradėti Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario – mero Rimanto Klipčiaus įgaliojimų netekimo procedūrą dėl jo priesaikos sulaužymo.

 

Teikimą pagrindžiančios aplinkybės

1. Vyriausioji tarnybinės etikos komisija 2018-05-16 sprendimu Nr. KS-70 (priedas Nr. 1) pripažino, kad Švenčionių rajono savivaldybės meras Rimantas Klipčius, dalyvaudamas šios savivaldybės tarybos posėdyje svarstant ir priimant 2017-08-31 sprendimą Nr. T-160 „Dėl savivaldybės garantijos už ilgalaikę paskolą UAB „Pabradės komunalinis ūkis“ suteikimo“, ir nuo šių veiksmų nenusišalindamas pažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 3 str. 1 d. 1 ir 2 p. bei 11 str. 1 ir 2 d. nuostatas.  R. Klipčius, būdamas AB Šiaulių banko skolininku, 2017-08-31 dalyvavo Savivaldybės tarybos posėdyje, kuriame buvo nuspręsta šiam bankui suteikti Savivaldybės garantiją. Tyrimo metu nustatyta, kad R. Klipčius sąmoningais, aiškiais ir nedviprasmiškais veiksmais nevengė interesų konflikto ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 11 str. 2 d. nustatyta tvarka nepateikė nusišalinimo Savivaldybės tarybai.

Tokie mero veiksmai prieštarauja Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo tikslams, uždaviniams bei reikalavimams, keliamiems valstybinėje tarnyboje dirbantiems asmenims. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas yra išaiškinęs, kad interesų konfliktas valstybinėje tarnyboje dirbančiam asmeniui kyla nuo pat to momento, kai jis turi rengti, svarstyti ar priimti sprendimą (dalyvauti jį priimant), susijusį su privačiu interesu. Atlikdamas šiuos veiksmus valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo jau veikia interesų konflikto situacijoje ir tokiu savo elgesiu pažeidžia imperatyvias Įstatymo nuostatas. Šiuo atveju sprendimas – tai bet koks valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens veiksmas. Nesvarbu, koks galutinis sprendimo rezultatas ir kokių padarinių – palankių, nepalankių ar neutralių – jis sukelia ar galėtų sukelti atitinkamiems asmenims. Neturi reikšmės ir sprendimo atitiktis kitiems teisės aktams. Kaip minėta, Įstatymas numato pareigą asmeniui interesų konflikto atveju nusišalinti nuo sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrų. Pabrėžtina, kad Įstatymo pažeidimui konstatuoti šiuo atveju nėra būtina nustatyti, jog asmuo savo privačius interesus įgyvendino viešųjų interesų sąskaita, užtenka to, kad asmuo nesiėmė Įstatyme numatytų priemonių viešųjų ir privačių interesų konfliktui savo veikloje išvengti (Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2007-11-26 nutartis administracinėje byloje Nr. A-14-844/07).

2. Švenčionių rajono savivaldybės meras Rimantas Klipčius per vienerius metus nuo tos dienos, kurią buvo pripažintas pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatas, pakartotinai pažeidė šį įstatymą.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija 2017-04-26 sprendimu Nr. KS-35 nusprendė, kad Švenčionių rajono savivaldybės meras Rimantas Klipčius, nustatytais terminais nedeklaravęs 2016-06-03 jo paties, o 2016-07-14 – sutuoktinės sudarytų sandorių, pažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 7 str. 1 d.  nuostatas.

Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo 15 str. 3 d. nustatyta, kad jeigu asmuo per vienerius metus nuo tos dienos, kurią asmuo buvo pripažintas pažeidęs šio įstatymo nuostatas, pakartotinai pažeidžia šį įstatymą, toks pažeidimas laikomas šiurkščiu pažeidimu. Tai reiškia, kad meras Rimantas Klipčius, dalyvaudamas Švenčionių rajono savivaldybės tarybos posėdyje svarstant ir priimant 2017-08-31 sprendimą Nr. T-160 „Dėl savivaldybės garantijos už ilgalaikę paskolą UAB „Pabradės komunalinis ūkis“ suteikimo“, vienerių metų laikotarpyje, skaičiuojant nuo 2017-04-26 Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija sprendimo Nr. KS-35 priėmimo, pakartotinai pažeidė Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą ir padarė šiurkštų šio įstatymo pažeidimą.

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad „valstybės pareigūnai turi turėti piliečių – valstybinės bendruomenės pasitikėjimą. Tačiau, kad piliečiai - valstybinė bendruomenė galėtų pagrįstai pasitikėti valstybės pareigūnais, kad būtų galima įsitikinti, jog visos valstybės institucijos, visi valstybės pareigūnai vadovaujasi Konstitucija, teise ir joms paklūsta, o Konstitucijai, teisei nepaklūstantys asmenys neitų tokių pareigų, kurioms būtinas piliečių – valstybinės bendruomenės pasitikėjimas, yra reikalinga vieša demokratinė valstybės pareigūnų veiklos kontrolė ir atsakomybė visuomenei, apimanti inter alia galimybę pašalinti iš užimamų pareigų tuos valstybės pareigūnus, kurie pažeidžia Konstituciją, teisę, asmeninius ar grupinius interesus iškelia virš visuomenės interesų, savo veiksmais diskredituoja valstybės valdžią” (Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004-05-25 nutarimas).

Aukščiau nurodytais ne vienkartiniais veiksmais, t.y. nevengdamas interesų konflikto ir neveikimu – nenusišalinęs rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą,laiku nedeklaravęs privačių interesų, meras Rimantas Klipčius galimai ne vieną kartą sulaužė duotą priesaikągerbti ir vykdyti Lietuvos Respublikos Konstituciją ir įstatymus, sąžiningai atlikti visas savivaldybės tarybos nario pareigas ir susilaikyti nuo veiksmų, pažeidžiančių gyventojų teises ir viešuosius interesus.

 

3. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 251 str. 4 d., teikimas turi būti pateiktas savivaldybės tarybai ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo šio straipsnio 3 dalyje nustatytų bent vieno iš pagrindų paaiškėjimo dienos. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos sprendimas Nr. KS-70 priimtas ir paskelbtas[1]2018-05-16, todėl Įstatyme nustatytas terminas yra nepraleistas. 

 

Vadovaudamiesi tuo, kas išdėstyta bei Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 251 str. 2 d., 3 d. 1 p. ir 4 d.,

siūlome Švenčionių rajono savivaldybės tarybai pradėti Švenčionių rajono savivaldybės tarybos nario – mero Rimanto Klipčiaus įgaliojimų netekimo procedūrą dėl jo priesaikos sulaužymo.

PRIDEDAMA:

1. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2018-05-16 sprendimo Nr. KS-70 nuorašas.

2. Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2017-04-26 sprendimo Nr. KS-35 nuorašas.


                                           [1] http://vtek.lt/index.php/posedziu-informacija/438-2018-05-16-posedyje-vtek-nusprende