Mes turime 313 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:5296
mod_vvisit_counterŠią savaitę:15483
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:91513
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Saugokime vieni kitus keliuose ir gatvėse

2012 m. vasario 1 d., trečiadienis Nr.9 (1152)

Atvertę naujų metų kalendorių, dar kurį laiką grįžtam į praeitį, į tuos jau praeityje likusius metus, rašome skaičius į suvestines, skaičiuojame, lyginame tuos skaičius. Pasibaigus metams apžvelgia įvykius ir jų pasekmes ir Vilniaus apskr. VPK Švenčionių r. PK VPS kelių policijos poskyrio pareigūnai. Kai tie skaičiai būna geresni nei prieš metus – visada džiugina, o jei blogesni – bandoma ieškoti priežasčių, kodėl taip atsitiko. Su kelių poskyrio viršininku Igoriu ANISINU ir kalbuosi apie 2011 m. eismo įvykių statistiką
- Kiek iš tikrųjų buvo įvairiausių techninių eismo įvykių, kai nukenčia tik transporto priemonės, negalime pasakyti, nes dabar mes fiksuojame tik įskaitinius eismo įvykius, t.y. tuos, kurių metu žuvo ar buvo sužeisti žmonės, o kiek eismo įvykių buvo per 2011 gal galėtų atsakyti nebent draudikai, į kuriuos užpildę deklaracijas kreipiasi vairuotojai, - pradėdamas mūsų pokalbį sako Vilniaus apskr. VPK Švenčionių r. PK VPS kelių poskyrio viršininkas Igoris Anisinas.

- Kiek gi pernai buvo įskaitinių eismo įvykių ir kokios jų pasekmės?

- Praėjusiais metais Švenčionių rajone buvo įregistruota 11 įskaitinių eismo įvykių, kurių metu žuvo 4 žmonės ir 11 buvo sužeista. Dėl žuvusiųjų skaičiaus galiu pasakyti, kad 2 žuvusieji įrašyti į mūsų rajono statistiką, nors tas eismo įvykis įvyko ant Švenčionių ir Molėtų rajonų ribos, ir iš pradžių buvo laikoma, kad avarija įvyko Molėtų rajone, po to permetė mums. 2010 m. mūsų rajone buvo 16 eismo įvykių, kurių metu žuvo 2 ir buvo sužeista 18 žmonių. Kaip matome iš skaičių, 2011 m. įskaitinių eismo įvykių buvo 5 mažiau nei 2010-aisiais, bet žuvusiųjų pernai 2 daugiau, nors sužeistų net 7 mažiau. Džiugina tas faktas, kad palyginus mažai eismo įvykių, kurių metu nukentėjo pėstieji. Galbūt tam turi įtakos ir ilgametis prevencinis darbas, kai buvo dalinami atšvaitai, atliekamas aiškinamasis darbas. Dabar, kai atšvaitų ir šviesą atspindinčių liemenių galima įsigyti prekybos centruose, todėl dabar jau kur kas dažniau KET nesilaikančius pėsčiuosius, dviratininkus ir važnyčiotojus „auklėjame“ baudomis. Pernai nubaudėme net 447 pėsčiuosius. Pernai eismo įvykiuose žuvo 1 pėsčiasis ir 1 pėsčiasis buvo sužeistas. Tai sudaro 20 proc. visų įskaitinių eismo įvykių. Daugiausia – 5 – eismo nelaimių įvyko dėl lengvųjų automobilių vairuotojų kaltės, 2 eismo įvykius sukėlė neblaivūs asmenys. Iki kovo mėnesio ir šiais metais daug dėmesio skirsime pėstiesiems ir dviratininkams.

- O kiek praėjusiais metais buvo nubausta vairuotojų, viršijusių leistiną greitį?

- Kai paanalizuoji eismo įvykius, kuriuose dalyvavo lengvieji automobiliai, beveik visada pagrindinė priežastis būna saugaus greičio nepasirinkimas. Pernai už greičio viršijimą nubausti 749 vairuotojai. Tai ne tiek ir mažai. Į šį skaičių įeina ir tie pažeidimai, kuriuos užfiksavo stacionarūs greičio matuokliai ir tie, kuriuos užfiksavo mūsų pareigūnai. 287 vairuotojai leistiną greitį viršijo iki 20 kilometrų per valandą, daugiausia – 320 vairuotojų – viršijo greitį iki 30 kilometrų, iki 40 kilometrų per valandą greitų viršijo 89 vairuotojai, iki 50 kilometrų per valandą greitį viršijo 23 vairuotojai ir 15 vairuotojų greitį viršijo virš 50 kilometrų per valandą, o čia jau ne tik solidi bauda, bet ir teisės vairuoti atėmimas. Kaip matome greičio mėgėjų dar turime nemažai, kaip, beje, ir mėgėjų vairuoti išgėrus. Pernai sulaikyta 215 vairuotojų „su kvapeliu“, iš jų 14 metų bėgyje pakliuvo pakartotinai, šiuo atveju jau konfiskuojamos transporto priemonės. Policijos pareigūnai protokolus surašė ir nemažam būriui dviratininkų, kurie važiavo apsvaigę nuo alkoholio. Iš viso 157 tokie piliečiai, iš jų net 109 važiavo gerokai išgėrę (vidutinis ir sunkus girtumas). 2011 m. 44 asmenys nubausti už tai, kad vairavo neturėdami teisės vairuoti. Beje, baigėsi ir mopedų bei motorolerių vairuotojų lengvas gyvenimas. Dabar už vairavimą be teisių jau baudžiame, juk teises įsigyti nesunku, tereikia „Regitroje“ išlaikyti teorijos egzaminą.

- Dažnai tenka matyti, kaip aikštelėse ir gatvėse sukamos „saulutės“...

- Taip norinčių nežinia prieš ką pasipuikuoti vairuotojų dar netrūksta, tai dažniausia jauni vairuotojai, bet kartais pabando ir vyresni. Net moterys ir tos kartais išbando savo automobilių dinamiką. Viskas būtų gerai, jei tie triukai būtų atliekami specialiose aikštelėse ir nekeltų pavojaus kitiems, bet taip nėra ir už „saulutes“ ar kitaip pasireiškiantį pavojingą vairavimą tenka gana brangiai sumokėti, ir čia jau nepadeda jokie pasiteisinimai. Norėčiau priminti paprastą tiesą, jei visi eismo dalyviai laikytųsi kelių eismo taisyklių reikalavimų, nelaimių keliuose būtų kur kas mažiau, nes beveik visos eismo nelaimės įvykta dėl žmogaus kaltės, neatidumo, o baigdamas mūsų pokalbį norėčiau priminti dar vieną dalyką – jei vairuotojui tenka mokėti baudą už padarytą kelių eismo taisyklių pažeidimą, jie visada turi nurodyti įmokos kodą, nes kartais būna tokių atvejų, kai žmogus sumoka baudą, o mes nematome savo duomenų bazėje, nes neteisingai nurodytas įmokos kodas, - baigdamas pokalbį sako Vilniaus apskr. VPK Švenčionių r. PK VPS kelių poskyrio viršininkas Igoris Anisinas.

Algis JAKŠTAS
 

 
Reklaminis skydelis