Mes turime 293 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:1203
mod_vvisit_counterŠią savaitę:26333
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:73659
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Mokomės keliaudami

2016 m. rugsėjo 28 d., trečiadienis Nr.72(1605)

Vos prasidėjus naujiems mokslo metams, mokinius dar sunku priversti skaityti vadovėlius, atlikti įprastas užduotis mokykloje, todėl motyvuoti mokytis gali padėti pamokos, organizuotos kitaip nei įprasta, šiuolaikiškai. Rugsėjo pradžioje vyresnioji istorijos mokytoja Danguolė Grincevičienė, psichologijos mokytoja Violeta Šestakovskienė, vyresnioji logopedė Irena Moisejevienė 4-12 klasių mokiniams organizavo integruotą istorijos ir psichologijos pamoką netradicinėje aplinkoje.

Ankstų rytą 43 Švenčionių r. Pabradės „Ryto“ gimnazijos mokiniai autobusu patraukė link Varšuvos – ne pramogauti, bet mokytis. Taip prasidėjo mokomoji-pažintinė išvyka „Mokomės keliaudami. Pažintis su buvusios Abiejų Tautų Respublikos sostinės Varšuvos istorija ir šiuolaikiniais mokslo pasiekimais“. Pamoką buvo lengviau organizuoti, nes gimnazijoje esame nuolat skatinami vadovų vesti pamokas netradicinėje aplinkoje. Taip pat sulaukėme geranoriško palaikymo ir paramos iš Gimnazijos Tarybos.

Kelionės į Lenkijos sostinę metu mokiniai buvo supažindinti su buvusios Abiejų Tautų Respublikos sostinės istorija, architektūra, kultūra, turėjo galimybę aplankyti žymiausio Lietuvos menininko M.K.Čiurlionio bei pasaulinio garso kompozitoriaus F.Šopeno gyvenimo ir kūrybos vietas Varšuvoje. Mokiniai žavėjosi Karalių rezidencija ir pilies aikšte, Šv. Jono katedra, Varšuvos simboliu - Undinėlės fontanu, Turgaus aikšte su nuostabiais buvusiais pirklių namais. Pavargę vaikai galėjo pailsėti ant granito suoliukų, grojančių F.Šopeno muziką. Buvo aplankyta neįprasta Varšuvos universiteto biblioteka, apželdintu stogu. Mokiniai galėjo stebėti ne tik akademinio jaunimo savarankišką mokymosi procesą, bet ir užlipti laiptais, grožėtis nuo bibliotekos stogo atsiveriančiais užburiančiais Vyslos krantų ir miesto vaizdais. Ne mažiau įspūdingas buvo apsilankymas ir M.Koperniko mokslo centre, kur interaktyviu būdu kiekvienas galėjo pažinti ir praktiškai patirti fizikos, chemijos, biologijos, geografijos, astronomijos ir kitų mokslų reiškinius. Vyresnieji mokiniai kompiuterių salėje sprendė įvairius testus ir nusistatė savo asmenybės tipą ar kitas psichologines charakteristikas. Mažesniems keliautojams labiausiai šiame mokslo centre patiko pajusti skęstančio laivo imitaciją, patirti, kaip jaučiasi šiuolaikinėje visuomenėje neįgalūs asmenys, stebėti ir patiems sukelti tornado sūkurį, pabandyti suprasti optinių iliuzijų pasaulį.

Toli nuo namų paaugliai turėjo galimybę tobulinti savo komunikacinius įgūdžius bei socialinę kompetenciją, juk į pamoką susirinko įvairių klasių mokiniai, kurie privalėjo būti draugiški, tolerantiški, pagarbūs, paslaugūs ir pakantūs vieni kitiems.

Mokomosios-pažintinės išvykos metu mokiniai patenkino savo pažinimo poreikius ir manome, kad tai turės įtakos ugdant jų vertybines orientacijas, leidžiančias tapti motyvuota mokytis ir patriotiškai nusiteikusia asmenybe, gebančia pažinti kultūros ir technologijų lygį.

Violeta ŠESTAKOVSKIENĖ

Danguolė GRINCEVIČIENĖ