Mes turime 304 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3268
mod_vvisit_counterŠią savaitę:13455
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:89485
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Įsigaliojo nauji techninio transporto priemonių aptarnavimo reikalavimai

2016 m. gegužės 7 d. šeštadienis, Nr.33 (1566)

Artėjant gegužės 1-ajai beveik visa žiniasklaida pradėjo trimituoti apie sugriežtintus transporto priemonių aptarnavimo reikalavimus. Dar 2016 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 2BE-45 valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas Virmantas Žukauskas paskelbė naują Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų tiekimo tvarkos aprašą.

Aprašas nustato transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimo tvarką, reikalavimus transporto priemonių techninį aptarnavimą ir remontą atliekantiems asmenims, transporto priemonės valdytojo teises, transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimo tvarkos kontrolės vykdymą.

Aprašas padės užtikrinti tinkamą transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimą. Techninio aptarnavimo ir remonto paslaugos bus pradedamos teikti tik suderinus techninio aptarnavimo ir remonto darbus, preliminarią kainą, techninio aptarnavimo ir remonto paslaugos teikimo terminus, garantines sąlygas ir pasirašius užsakymo paraišką. Kartu su užsakymo paraiška turės būti įformintas ir transporto priemonės priėmimo-perdavimo aktas. Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugas teikiantys asmenys privalės tvarkyti ir saugoti minėtus dokumentus bei pateikti juos kontrolės metu.

Aprašo nuostatų vykdymo kontrolę vykdys Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pareigūnai.

Perskaičius visą aprašą į akis krinta bene svarbiausia naujovė – bus dar daugiau popierizmo ir darbo kontrolieriams. Taip, apraše gana smulkiai išdėstytos beveik visos galimos situacijos, tik kartais nejučiomis šmėsteli mintelė, kad tą aprašą kūrė su remonto subtilybėmis nesusidūrę asmenys, bet tiek to, yra kaip yra. Pasidomėjau, kaipgi į naujo aprašo reikalavimus žiūri mūsų autoservisų vadovai, ir štai ką išgirdau.

Pasirodo, daugeliu atvejų visi tie reikalavimai jau seniai vykdomi. Ir automobilio apžiūros aktas sudaromas, ir transporto priemonės valdytojas informuojamas apie išaiškėjusius naujus remonto reikalaujančius gedimus. Juk net už elementariausio gedimo, dėl kurio žmogus į autoservisą atvažiavo savo transporto priemone, gali slypėti kur kas rimtesni gedimai. Kaip sakė vienas iš servisų vadovų, didžiausia bėda yra tame, kad 20-ies metų senumo automobilį žmogus dažniausia nori suremontuoti tik minimaliai, nors reikėtų kur kas daugiau. Žmogaus teisė rinktis, bet pakeitus, tarkim, tik vieną mazgą, nors reikėjo keisti ir kitą, po kurio laiko tas kitas atsako, o ir kas šiuo atveju kaltas? Autoservisas kliento pageidavimų paisė, bet žmogus po to dažniausia kaltina ne save, bet autoserviso darbuotojus. Problema ir su detalėmis. Dažnai iš išorės jos atrodo puikiai, o dirba neilgai. Vos pastatyti, subyra guoliai, trūkinėja diržai. Kažkada ir pats turėjau panašių nutikimų, nes dažnai dabar negali tiksliai net nustatyti, kas tą detalę pagamino, nes rašoma, kad pagaminta ES. Taip, rašomos pretenzijos tiekėjams, o tie – gamintojams, o pastarieji labai dažnai priima saliamonišką sprendimą – kaltas pats transporto priemonės valdytojas. O kadangi tas gamintojas sėdi kažkur Europoje ar Kinijoje, tai negi su juo bylinėsies. Ir čia jokie aprašai nepadės. Viena, ko po šio aprašo tikrai padaugės, tai popierizmo ir darbo kontrolieriams. O šiaip po Lietuvos dangumi nieko naujo. Naujų automobilių procentas bendroje masėje nėra didelis, tad servisai turėjo ir turės darbo, turės darbo ir kontrolę vykdantys Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pareigūnai, o automobilių savininkai sugedus kaip važiavo, taip ir važiuos pas tuos meistrus, kuriais labiausiai pasitiki, o tai, kad tiek triukšmo masinėse informavimo priemonėse sukelta, gal buvo toks užsakymas, kad nukreiptų dėmesį nuo kylančių kainų ar dar ko nors...

Algis JAKŠTAS

 
Reklaminis skydelis