Mes turime 256 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:4317
mod_vvisit_counterŠią savaitę:22861
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:70187
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Mokymai viename gražiausių Europos miestų

2015 m. lapkričio 7 d. šeštadienis, Nr.83 (1519)

Spalio 26-30 dienomis 10 Lietuvos anglų kalbos mokytojų, priklausančių asociacijai LAKMA, dalyvavo Budapešte vykusiuose trijų šalių (Lietuvos, Vengrijos ir Ispanijos) anglų kalbos mokytojų asociacijų (IATEFL – APABAL – LAKMA) surengtuose mokymuose pagal tarptautinį Erasmus+ CITA (Cooperation and Innovation in Teachers’ Associations) projektą, kuris yra koordinuojamas Balearų salų (Ispanija) kalbų mokytojų asociacijos APABAL. Pagrindiniai projekto uždaviniai – vystyti, stiprinti, palaikyti ir atnaujinti asociacijų veiklą bendradarbiaujant tarptautiniu mastu, teikiant profesinę paramą mokytojų bendruomenei bei apibrėžiant, kokių kompetencijų ir inovacijų reikia šiuolaikiniam anglų kalbos mokytojui, taip pat mokytojams dalykininkams, kurie moko integruotą dalyko ir kalbos kursą.

Mūsų gimnazija į šį projektą įsitraukė jau 2015 m. pradžioje, kai asociacija LAKMA, bendradarbiaudama su JAV ambasada Lietuvoje, vykdė amerikietiškų filmų, sukurtų pagal garsius literatūros kūrinius, peržiūrą. 3-4 gimnazijos klasių mokiniai turėjo galimybę nuvykti į JAV ambasadą bei dalyvauti filmų peržiūrose ir aptarimuose. Spalio mėnesį kelios mūsų gimnazijos anglų kalbos mokytojos dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Focus on CLIL – Lithuania 2015“. Ši konferencija taip pat buvo susijusi su CITA projektu.

Tarptautinių mokymų metu dalinomės patirtimi apie mūsų mokytojų asociacijų veiklą, aptarėme anglų kalbos mokytojo vaidmenį taikant CLIL‘ą (integruotą dalyko ir kalbos mokymąsi) ir pamatėme, kad pažangiausiai tai yra taikoma Ispanijoje. Taip pat kalbėjome apie pokyčius anglų kalboje ir mokytojų profesinio tobulėjimo galimybes ir būdus. Vengrai ir ispanai supažindino su specialiųjų poreikių vaikų mokymo situacija mokyklose, aptarėme ir gabiųjų mokinių mokymo metodus bei galimas priemones.

Džiaugiuosi, kad šių kursų metu buvau Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijos įpareigota skaityti pranešimą apie išmaniųjų telefonų panaudojimo galimybes pamokų metu. Su didžiuliu malonumu dalinausi savo idėjomis bei patirtimi apie telefonų taikymą savo pamokose. Turiu prisipažinti, kad esu labai patenkinta, jog pavyko savo nustebusiems kolegoms iš kitų šalių įrodyti, kad telefonas, kuris įprastai yra laikomas trikdžiu pamokoje, gali tarnauti kaip neįkainojama priemonė. Per pratybas mokėmės naudotis įvairiomis programėlėmis bei interneto ištekliais, skirtais anglų kalbos mokymui ir mokymuisi.

Nepaisant to, kad kursų tvarkaraštis buvo labai intensyvus, vakarais dauguma mūsų leidome laiką kartu ir tokiu būdu toliau plėtėme savo akiratį ir sėmėmės patirties. Vengrai nustebino savo idėjomis mums susipažinti – jie paruošė daug netradicinių užduočių. Labai patiko vakaras, kai pristatėme savo atsivežtus tradicinius patiekalus, o vėliau vaišinomės ir mėgavomės ispanų naminiais migdolų riešutais, užkandėlėmis, tradiciniais saldumynais bei vengrų užtepėlėmis, patiekalais su paprika ir pyragais su aguonomis.

Man, kaip aktyviai mokytojai, buvo labai malonu ir naudinga prisijungti prie CITA projekto, nes tai suteikė puikią galimybę bendradarbiauti su Vengrijos ir Ispanijos kolegomis bei keistis kūrybinėmis ir novatoriškomis idėjomis. Dalijimasis patirtimi ir mokymasis iš kitų yra idealus būdas tobulėti.

Diana GALATILTIENĖ