Mes turime 388 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:5187
mod_vvisit_counterŠią savaitę:23731
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:71057
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:116150

Vasarą pasisėmėme gražių įspūdžių ir žinių apie Lenkiją

2013 m. rugpjūčio 30 d., šeštadienis Nr.63 (1306)

Visus metus Švenčionėlių lenkų kalbos būrelio mokiniai, kuriam vadovauja ponia Danuta Juzefovič, gyveno prisiminimais apie praėjusių metų kelionę į Lenkiją. Pono Juzefo Fedorovičiaus dėka būrelis gyvuoja nuo 2005 m. Kilęs iš Švenčionių, o šiuo metu gyvenantis Anglijoje, J.Fedorovičius nepamiršta savo šaknų ir tėviškės. Jis yra gerai žinomas kaip aktyvus visuomenės veikėjas, įmonės „Velga – Vilnius“ savininkas ir gerbiamas darbdavys. Nuo vaikystės tėvų įskiepyta pagarba lenkų kalbai paskatino jį įkurti lenkų kalbos būrelį Švenčionėliuose. Būrelis veikia visus mokslo metus, o vasarą jo nariai turi galimybę aplankyti pačius gražiausius Lenkijos kampelius ir pagilinti lenkų kalbos žinias. Šios pažintinės kelionės, finansuojamos J.Fedorovičiaus, tapo gražia tradicija.

Taip pat ir šių metų liepos 31 d., atsisveikinę su tėveliais, išvykome į Lenkijos sostinę – Varšuvą. Atvykę įsikūrėme viešbutyje „Start Hotel Aramis“. Čia mus pasitiko gidė Vieslava, kurią jau spėjome pažinti ankstesnių kelionių metu. XVI a. Lenkijos sostine tapusi Varšuva dabartiniu metu yra didžiausias ir sparčiausiai besivystantis šalies miestas. II pasaulinio karo metu buvo sunaikinta net 85 % Varšuvos. Pokario laikais dauguma istorinių statinių buvo atstatyti. Gidės lydimi stengėmės aplankyti jų kuo daugiau. Mes buvome sužavėti Varšuvos senamiesčio ir karališkųjų rūmų grožio, seniausio ir aukščiausio paminklo Varšuvoje karaliaus Žygimanto III Vazos garbei didingumo. Apsilankėme bažnyčioje, kurioje palaidota visiems gerai žinomo kompozitoriaus Frederiko Šopeno širdis, atradome 15 muzikinių suoliukų, kurie buvo pastatyti įvairiose miesto vietose, kurios buvo susijusios su F.Šopeno gyvenimu. Atsisėdus ir paspaudus mygtuką esantį ant suoliuko, suskamba nuostabūs jo kūriniai.

Liepos 31 d. buvo minimos 69-osios Varšuvos sukilimo metinės. Ta proga buvo laikomos mišios bei vyko minėjimas prie paminklo, skirto Varšuvos sukilimui. Mes, kaip ir daugelis Varšuvos gyventojų bei garbingų svečių, spėjome sudalyvauti minėjime. Grįždami į viešbutį dar stabtelėjome prie paminklo, skirto poetui Adomui Mickevičiui.

Kitą dieną Nuvykome į Vilianovo – Jono III Sobieskio ir Augusto II vasaros rezidensiją, kuri dar vadinama lenkiškuoju Versaliu. Tai – nuostabus parkas, kuriame romantišką atmosferą sukuria tyvuliuojantis tvenkinys ir upelis. Rūmų architektūra unikali, susipinanti iš skirtingų tradicijų. Savo kelionę tęsėme apsilankymu Karališkajame Lazenki parke (Karališkos pirtys). Tai 76 ha parkas su Viduramžių laikų rūmais, dabar žinomais, kaip „Rūmai ant vandens“. Ilgainiui pirtys buvo perstatytos į rūmus. Štai iš kur kilo pavadinimas. Šis parkas priklausė paskutiniam Lenkijos karaliui Stanislavui Augustui Poniatovskiui, kuriame jis buvo įkūręs vasaros rezidensiją. Tęsėme pasivaikščiojimą po baroko ir angliškojo stiliaus rožyną, apžiūrėjome kaskadas. Pamatėme karališką triumfo arką ir saulės laikrodį. Popietę praleidome vandens parke, kur maloniai atsigaivinome po karštos dienos.

Savo kelionės neįsivaizdavome be apsilankymo Koperniko mokslų centre, tad penktadienį patraukėme tiesiai ten. Šį technologijų muziejų geriausia būtų vadinti laboratorija. Ten gali gauti savo atvaizdą po paties pasidarytos virtualios plastinės operacijos arba sužinoti ar tavo reakcija tokia pat greita, kaip P.Amerikoje gyvenančios salamandros, kuri medžioja liežuviu ir sugeba jį iškišti 50 kartų greičiau nei trunka akies mirktelėjimas. Didelį įspūdį mums padarė ir kiti žaismingi eksperimentai.

Popiet apsilankėme Varšuvos Nacionaliniame futbolo stadione, kurio plotas – 18 ha, o sėdimų vietų skaičius siekia 58145. Stadionas sužavėjo mus savo didingumu. Jame vyko „Euro 2012“ čempionato atidarymas. Šis statinys vieniems panašus į karūną, kitiems į pintinę. Jo raudonai baltas fasadas primena plazdančią Lenkijos vėliavą.

Vakare apsilankėme „Koperniko dangumi“ pavadintame planetariume. Tai viena moderniausių astronomijos įstaigų visoje Europoje. Jame vienu metu gali būti 146 lankytojai. Planetariume įrengtas 16 m pločio kupolas, bei sferinis žvaigždžių projektorius, primenantis į dvi dalis padalintą kamuolį. Tai vienintelis tokio pobūdžio ekranas visoje Lenkijoje, susidedantis iš 100 elementų ir sveriantis daugiau kaip toną. Pasak Koperniko mokslo centro vadovo Roberto Firmhoferio, pagrindinis planetariumo tikslas – lankytojams parodyti ne tik žvaigždėto dangaus atvaizdus be jokios šviesos taršos, bet ir filmus. Mes tą vakarą mėgavomės gyvuoju muzikiniu koncertu po žvaigždėtu dangumi.

Reikia pripažinti, kad kai kurie miesto elementai naktį atrodo įspūdingiau nei dieną. Pilies pašonėje, netoli senamiesčio, yra įkurtas šviečiančių ir muzikuojančių fontanų parkas. Jis savo grožiu prilygsta garsiausiems pasaulio fontanams Barselonoje (Ispanija), Las Vegase (JAV) ir Osakoje (Japonija). Pro 367 kiaurymes per 1 minutę ištrykšta 30 tūkst. litrų vandens, kuris yra apšviestas 300 LED reflektorių. Šviesos lazerių spektaklius čia lydi klasikinė ir popmuzika. Vandens – šviesos – muzikos šou mus labai sužavėjo.

Kitą dieną nepraleidome progos pakilti Varšuvos oro balionu. Iš 120 m aukščio atsivėrė nuostabūs Lenkijos sostinės vaizdai. Mes turėjome galimybę dar kartą pasigrožėti jau aplankytais objektais, tik šį kartą – iš viršaus. Antrąją dienos dalį praleidome „Varšuvos Zoologijos sode“. 40 ha plotą užimančiame sode gyvena apie 500 skirtingų rūšių gyvūnų, iš viso – apie 4000 individų. Puikios gyvenimo sąlygos, erdvūs būstai, graži aplinka supa zoologijos sodo gyventojus.

Į Lietuvą grįžome labai laimingi, kupini gražių prisiminimų bei žinių apie Lenkiją ir jos sostinę. Už galimybę visa tai pamatyti ir pagilinti lenkų kalbos žinias būrelio mokiniai ir jų tėveliai nuoširdžiai dėkoja ponui Juzefui Fedorovičiui, kuris finansavo šią mūsų kelionę. Širdingai dėkojame poniai Danutai Juzefovič, be kurios nebūtų lenkų kalbos būrelio, bei vadovėms Oksanai Šlepetytei ir Ivonai Martinkėnienei už kantrybę ir rūpestį kelionės metu. Su nekantrumu laukiame naujų mokslo metų ir laukiame naujų mokinių. Užsiėmimai vyksta trečiadieniais 16 h Partizanų g. 2.