Mes turime 303 svečius online
Apsilankymai:
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien:3031
mod_vvisit_counterŠią savaitę:13218
mod_vvisit_counterŠį mėnesį:89248
mod_vvisit_counterPaeitą mėn.:120250

Automobilių rinka vejasi rekordinius metus

2013 m. liepos 31 d.,trečiadienis Nr.54 (1297)

Antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvos automobilių rinkoje užfiksuoti seniai regėti rodikliai. Pirmą kartą nuo rekordiniais vadinamų 2008 metų, balandžio - birželio mėnesiais įvyko daugiau nei 100 tūkstančių sandorių.Didžioji dalis – 56,7 tūkst. – buvo Lietuvoje registruotų automobilių, 39,6 tūkst. – naujai į šalį įvežtų transporto priemonių sandorių. Lyginant su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, padaugėjo tiek naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių, tiek sandorių vidinėje šalies rinkoje. Ketverius metus iš eilės antrąjį ketvirtį naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičius augo.

Naudoti automobiliai nežymiai atpigo, nauji – pabrango. Vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos balandžio–birželio mėnesiais buvo atitinkamai 10,3 ir 73 tūkst. litų. Naudoti automobiliai atpigo 0,4 proc., arba 41 litu, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Naujų automobilių vidutinė kaina toliau nuosekliai augo ir pasiekė 73 tūkst. litų, t. y. 6,2 tūkst. litų daugiau nei pernai tuo pat metu. Populiariausių Lietuvoje 11–15 metų automobilių vidutinė kaina nežymiai, apie 80 litų, krito ir dabar yra apie 7,5 tūkst. litų. O 6–10 metų automobilių kaina padidėjo 624 litais ir norint įsigyti tokį automobilį, reikės daugiau nei 17 tūkst. litų.

Lyginant su kaimynėmis Latvija ir Estija, į Lietuvą ir toliau įvežami senesni automobiliai. Antrąjį šių metų ketvirtį daugiausiai buvo įvežama 11–15 metų automobilių, o į Estiją ir Latviją naujesnių – 6–10 metų amžiaus transporto priemonių. Lietuvą per antrąjį ketvirtį įvežta 16,7 tūkst. 11–15 metų automobilių, t. y. 969 daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Per metus sumažėjo į Lietuvą įvežamų prieš 1–5 metus pagamintų automobilių skaičius. Jie sudaro tik 9,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių. Latvijoje jaunesni nei 5 metų automobiliai sudarė 17 proc., Estijoje – 29,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių.

Estija – mažiausia iš trijų Baltijos šalių, tačiau ten nuperkama daugiausiai naujų automobilių. Estijoje per antrąjį ketvirtį nupirkta beveik pusė visų naujų Baltijos šalyse įsigytų automobilių – 6,4 iš 13,4 tūkst. Lietuvoje naujų automobilių nupirkta 3,7, o Latvijoje – 3,3 tūkst. Lietuvoje ir Estijoje pardavimai išliko panašūs, o Latvijoje smuktelėjo daugiau nei 8 proc. Populiariausiomis naujų automobilių markėmis Baltijos šalyse išlieka „Volkswagen“ (Lietuvoje, Latvijoje) ir „Toyota“ (Estijoje). Antrąjį ketvirtį Lietuvoje labiausiai augo (35,8 proc.) „Fiat“ pardavimai. Ne veltui į perkamiausių naujų automobilių Lietuvoje viršūnę vėl sugrįžo „Fiat 500“ mažylis (kaina nuo 35,5 tūkst. litų). Latvijoje toliau populiariausias išlieka naujas „Peugeot 3008“, o Estijoje – „Honda CR-V“. Lietuvoje parduodant vieną naują automobilį buvo įvežama 10,7, Latvijoje – 3,7, o Estijoje – tik 1,4 naudoto automobilio. Nauji ir naudoti automobiliai Lietuvoje ir Latvijoje dažniau perkami su dyzeliniais varikliais. Estijoje yra priešingai – nuperkama daugiau benzininių automobilių. Tokia situacija susidarė todėl, kad naujų automobilių kainos, priklausomai nuo degalų tipo, žymiai skiriasi. Be to, klimatas Estijos gyventojus verčia rinktis benzininius automobilius.

 
Reklaminis skydelis